عصر خودرو

آخرین وضعیت صنعت پتروشیمی در آینه مجلس

عصر بازار- مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در قالب گزارشی، آخرین وضعیت صنعت پتروشیمی کشور را برای نمایندگان مجلس دهم تشریح کرد.

آخرین وضعیت صنعت پتروشیمی در آینه مجلس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس گزارش دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن این مرکز، صنعت پتروشیمی کشور را شامل سه بخش عمده صنایع بالادستی، میانی و پایین دستی تکمیلی دانست و افزود: با حرکت در طول این زنجیره مزایای این صنعت استراتژیک از جمله اشتغالزایی ، ارزش افزوده، توسعه تکنولوژی، تنوع بخشی به محصولات افزایش می یابد.

    بر اساس آمار سال 1393 ، حدود 50 مجتمع پتروشیمی در کشور فعال بوده اند که میزان تولید آنها 4.44 میلیون تن بوده است.

    نتایج این گزارش نشان می دهد که تاکنون اقدامات مثبت و مفیدی در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی کشور صورت گرفته، به طوری که سهم صادرات پتروشیمی در صادرات صنعتی کشور در سال های اخیر بیش از 40 درصد بوده است. در سال 1393 نزدیک به 16 میلیون تن انواع این محصولات صادر شده است.

    بر اساس این گزارش در قوانین و اسناد بالادستی کشور صنعت پتروشیمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید تلاش شود اهداف این اسناد و قوانین از طریق توسعه صنایع پایین دستی تکمیلی، انتخاب طرح های مناسب و مکانیابی درست، تدوین و تصویب استراتژی توسعه صنعتی پتروشیمی کشور و.... تحقق یابد.

    برچسب ها