عصر خودرو

در آوریل ۲۰۱۶

صادرات نفت عربستان به کمترین رقم در ۶ ماه گذشته رسید

عصر بازار- صادرات نفت عربستان در چهارمین ماه سال جاری میلادی به ۷.۴۴ میلیون بشکه در روز رسید که پایین ترین رقم طی ۶ ماه گذشته بوده است.

صادرات نفت عربستان به کمترین رقم در ۶ ماه گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که پالایشگاه های خارجی به دلیل تعمیرات فصلی میزان تقاضای خود برای نفت را کاهش داده اند و به دلیل افزایش استفاده از کولرهای گازی مصرف انرژی در داخل عربستان، فروش نفت بزرگترین صادر کننده نفت جهان در ماه آوریل به پایین ترین رقم در 6 ماه گذشته رسید.

    بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی موسسه جودی مستقر در ریاض، صادرات نفت این کشور از 7.54 میلیون بشکه در روز در ماه مارس به 7.44 میلیون بشکه رسیده که پایین ترین رقم از ماه اکتبر تاکنون است که عربستان روزانه 7.36 میلیون بشکه نفت صادر کرده بود.

    این آمارها حاکی است، صادرات نفت قطر نیز کاهش یافته و به پایین ترین رقم دست کم از سال 2002 تاکنون رسیده است. دیگر اعضای اوپک نظیر عراق و کویت نیز صادرات نفت خود را کاهش داده اند.

    شرکت های نفتی از نظر فنی در ماه های آوریل و می برای تعمیرات پالایشگاه های خود را تعطیل می کنند تا برای افزایش تقاضا در فصل تابستان آماده شوند.

    یک منبع آگاه از سیاست تولید نفت ریاض در ماه آوریل گفته بود، عربستان در حال برنامه ریزی برای افزایش تولید نفت خود به 10.5 میلیون بشکه در روز در طی چند ماه آینده است، زیرا افزایش دمای هوا در فصل تابستان موجب افزایش تقاضا برای مصرف انرژی جهت سرمایش شده است.

    بر اساس آمارهای جودی، تولید نفت عربستان پس از رسیدن به رقم بی سابقه 10.56 میلیون بشکه در روز در ژوئن 2015، در ماه آوریل امسال به 10.26 میلیون بشکه رسید.

    صادرات نفت قطر از 506 هزار بشکه در روز در ماه مارس به 427 هزار بشکه در ماه آوریل رسیده که پایین ترین رقم از زمان آغاز جمع آوری اطلاعات نفتی توسط موسسه جودی (ژانویه 2002) محسوب می شود. صادرات نفت عراق نیز از 3.81 میلیون بشکه در ماه مارس به 3.36 میلیون بشکه در روز رسیده است. صادرات نفت کویت نیز از 2.2 میلیون بشکه به 2.03 میلیون بشکه در ماه آوریل رسیده است. در گزارش موسسه جودی میزان صادرات نفت ایران به روز نشده است.

    برچسب ها