عصر خودرو

تصویر جدید سنگ‌آهن در بازار جهانی;

بازار سنگ‌آهن از سال ۲۰۱۷ تکان می‌خورد

عصر بازار- پس از یک دوره افت قیمت سنگ آهن در بازار جهانی، موسسه متال بولتن به تازگی پیش‌بینی کرده قیمت این مواد معدنی در جهان طی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ صعودی خواهد بود.

بازار سنگ‌آهن از سال ۲۰۱۷ تکان می‌خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، طی سه سال اخیر با افت قیمت مواد معدنی در بازار جهانی سنگ‌آهن نیز تحت تاثیر این جریان نزولی قرار گرفته است. اگرچه چندی پیش بازار سنگ‌آهن با روندی صعودی مواجه شد و چشم‌انداز معدنکاران را نسبت به روند قیمت سنگ‌آهن مثبت کرد اما به تازگی باری دیگر قیمت سنگ‌آهن در سراشیبی قرار گرفته است.

    با این حال بر اساس پیش‌بینی جدید متال بولتن در سال 2020 شاهد به اوج رسیدن قیمت‌ها در سال 2020 خواهیم بود اما در سال 2021 روند نزولی مجددا شروع می‌شود.

    بر اساس گزارش سازمان تجارت سازمان ملل، بازارهای جهانی سنگ‌آهن در سال های آتی به شدت از عرضه مازاد رنج خواهد برد، همان گونه که این موضوع در کنار رکود تقاضا در سال 2015 صنعت سنگ آهن را به چالش کشید.

    بر اساس اعلام ایمیدرو، بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان نشان داده بازار سنگ‌آهن در داخل و خارج در پی رکود بازار فولاد جهانی طی سال های اخیر با تغییرات فراوانی در عرضه و قیمت مواجه شده که از دلایل اصلی آن، کاهش تقاضای چین به عنوان بزرگترین واردکننده سنگ آهن جهانی است.

    بر این اساس تولید شرکت‌های بزرگ معدنی کشور شامل گل گهر، چادرملو، مرکزی ، سنگان، جلال آباد، میشدوان، سیرجان و فلات مرکزی به دلیل افت تقاضای داخلی و خارجی برای سنگ آهن کاهشی بوده است. در چنین شرایطی هزینه حمل و نقل یکی از مهم ترین دلایل افزایش قیمت تمام شده در سنگ آهن ایران است. کشورهای بزرگ دنیا راهکارهای جدیدی برای کاهش هزینه حمل و نقل خود اندیشیده اند از جمله حمل با کشتی های تناژ بالا که تاثیر چشمگیری بر کاهش هزینه های حمل و نقل و در نهایت کاهش بهای تمام شده داشته است.

    برچسب ها