عصر خودرو

دویچه وله:

از سرگیری پوشش بیمه‌ای آلمان برای همکاری با ایران

عصر بازار- دویچه وله گزارش داد: وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرده که با پرداخت بدهی ایران به بیمه دولتی هرمس، مانع پوشش بیمه‌ای پروژه‌های مشترک و صادرات به این کشور برطرف شد.

از سرگیری پوشش بیمه‌ای آلمان برای همکاری با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شبکه اینترنتی دویچه وله فارسی دوشنبه شب در گزارشی به شرح زیر نوشت: سفیر ایران در آلمان می‌گوید این کار از ابتدای تیرماه انجام می‌شود.
    دولت آلمان بار دیگر پروژه‌های اقتصادی و بازرگانی شرکت‌های آلمانی با ایران را بیمه می‌کند.
    با اعلام رسمی این خبر توسط وزارت اقتصاد آلمان، انتظار می‌رود عادی‌سازی روابط شرکت‌ها و تولیدکنندگان آلمانی با ایران شتاب بگیرد.
    خبرگزاری آلمان، دوشنبه 20 ژوئن (31 خرداد) گزارش داده که تسویه حساب ایران با بیمه هرمس، راه احیای روابط تجاری با این کشور را هموار کرده است.
    پوشش بیمه‌ای هرمس به‌نوعی تضمین‌کننده سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی در همکاری با کشورهای خارجی به ویژه در زمینه صادرات است.
    با این بیمه، دولت آلمان زیان احتمالی از عدم انجام تعهدات طرف مقابل این شرکت‌ها را جبران می‌کند.
    بدهی ایران به بیمه هرمس حدود 500 میلیون یورو گزارش شده است.
    علی ماجدی، سفیر ایران در برلین گفته که تقریبا اکثر بدهی‌ها پرداخت شده و همچنین توافق کرده ایم تا بخش کمی از این بدهی که مربوط به کشتیرانی است به صورت اقساط پرداخت شود.
    دویچه وله فارسی توضیح داد: زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و قائم‌مقام آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ، برقراری دوباره پوشش بیمه‌ای هرمس را گام مهم دیگری در جهت احیای روابط اقتصادی ایران و آلمان توصیف کرده است.
    به گزارش خبرگزاری آلمان او خاطر نشان کرده که همراه با ضمانت سرمایه‌گذاری و ضمانت تسهیلات بانکی، تمام ابزارهای تضمینی دولت قابل استفاده شده‌اند.
    فولکر ترایر، رئیس تجارت خارجی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان نیز گفته که برای همکاری‌های اقتصادی ایران و این کشور اهمیت زیادی دارد که شرکت‌ها قادر باشند به زودی از پوشش بیمه صادراتی برای جبران خسارت‌های احتمالی بهره‌مند شوند.
    به گفته فولگر ترایر، برقراری مجدد بیمه هرمس پیام خوبی است برای موسسه‌های مالی غربی مبنی بر این که تامین منابع مالی همکاری اقتصادی با ایران دوباره امکان‌پذیر شده است.
    سفیر ایران در آلمان نیز درباره روند حل مشکلات با بیمه هرمس گفته که مذاکرات با بیمه هرمس به کمک بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها تقریبا از 9 ماه پیش آغاز شد.
    او اضافه کرده: در مذاکراتی که روز جمعه هفته گذشته با حضور نماینده بانک مرکزی ایران که در برلین حضور دارد، انجام شد موضوع بیمه صادراتی هرمس به طور کامل حل شد و از اول تیر ماه این شرکت آماده خواهد بود تا برای پروژه‌های ایران پوشش بیمه‌ای صادر کند.
    ماجدی، دوشنبه 31 خرداد توضیح داده که با ورود بیمه هرمس که پروژه‌ها و کالاهای صادراتی به ایران را پوشش می‌دهد بانک‌های بزرگ تشویق خواهند شد که فعالیت‌ها و ایجاد تسهیلات برای پروژه‌های ایران را به حالت عادی درآید.
    حسین موسویان، سفیر پیشین ایران در آلمان نیز هفته گذشته گفته بود که با راه افتادن دوباره بیمه صادراتی هرمس برای همکاری با ایران، سایر بیمه‌های غربی نیز تشویق به اقدام مشابه می‌شوند و چنانچه این تحول رخ دهد، یک جهش قابل توجهی در روابط بانکی ایران و اروپا به وجود خواهد آمد.
    دویچه وله فارسی در پایان افزود: علی ماجدی ابراز امیدواری کرده که تا آخر هفته جاری در نشست کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) درجه ریسک سرمایه‌گذاری در ایران که مدت‌ها روی عدد هفت بوده به عدد پنج کاهش پیدا کند.

    برچسب ها