عصر خودرو

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد

تفاهم نامه‌ خرید هواپیما بین هما و بوئینگ امضا شد

عصر بازار- هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از امضای تفاهمنامه خرید هواپیما بین این شرکت و هواپیما سازی بوئینگ آمریکا خبر داد و اعلام کرد: براساس این تفاهمنامه هواپیماهای بوئینگ از خانواده ۷۳۷ نسل جدید و مدل‌های ER۳۰۰ و ۹۰۰ از سری بوئینگ ۷۷۷ خواهد بود.

تفاهم نامه‌ خرید هواپیما بین هما و بوئینگ امضا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در پی صدور مجوزهای لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا تفاهمنامه خرید هواپیما بین ایران ایر و کمپانی بوئینگ امضا شد. در پی اعلام رسمی تاریخ اجرای توافق 1+5 اقدامات گسترده‌ای از طرف کمپانی‌های بزرگ سازنده هواپیما برای حضور فعال در بازار ایران و همزمان اراده جدی از طرف مدیریت ارشد وزارت راه و شهرسازی در جهت بازسازی ناوگان هوایی کشور صورت پذیرفت.

    در این بین پس از سفر نمایندگان کمپانی بوئینگ به ایران و چند دور مذاکره سر انجام در خرداد ماه تفاهمنامه‌ای بین هما و کمپانی بوئینگ به امضا رسید در این تفاهمنامه مقرر شده در صورت اخذ مجوزهای لازم توسط دو طرف تعدادی هواپیما بوئینگ عموماً از خانواده 737 نسل جدید و مدل‌های ER300 و 900 از سری بوئینگ 777 توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به صورت اجاره به شرط تملیک خریداری می‌شود. نهایی شدن این قرارداد و اجرایی بودن آن منوط به اخذ مجوزهای نهایی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت آمریکا خواهد بود.

    برچسب ها