عصر خودرو

باوجود اختلاف‌های قراردادی به ثبت رسید

جهش ١١ درصدی صادرات گاز ایران به ترکیه

عصر بازار- حجم صادرات گاز به ترکیه از ابتدای امسال تاکنون با ١١ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به بیش از ١,٨ میلیارد مترمکعب رسید.

جهش ١١ درصدی صادرات گاز ایران به ترکیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: طی ٨٦ روز امسال به طور متوسط روزانه ٢١,٥ میلیون مترمکعب گاز به  ترکیه ارسال شده است.

    عبدالرضا ابراهیمیان با اشاره به حجم تزریق گاز به مخازن نفتی اظهار کرد: در بازه زمانی یادشده میزان تزریق گاز به مخازن نفتی از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده و به چهار میلیارد و 540 میلیون مترمکعب رسید.

    وی اعلام کرد: این میزان تزریق گاز به مخازن نفتی، 500 میلیون متر مکعب بیشتر از برنامه مصوب شرکت ملی نفت ایران بوده و سبب صیانت از مخازن نیز خواهد شد.

    سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در ادامه به برداشت گاز از منابع اشاره کرد و گفت: حجم برداشت گاز از منابع طی ٨٦ روز امسال با پنج درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به طور متوسط روزانه ٥٥١ میلیون مترمکعب بوده است.

    وی ادامه داد: در بازه زمانی یادشده، میزان مصرف گاز طبیعی در بخش‌ خانگی، تجاری و صنایع کوچک به‌طور متوسط ١٩٦ میلیون مترمکعب در روز بوده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال ٩ درصد رشد داشته است.

    سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، میزان مصرف گاز طبیعی نیروگاههای کشور در ٨٦ روز امسال را به طور میانگین ١٧٢ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: حجم مصرف گاز در بخش صنایع کشور در بازه زمانی یادشده با چهار درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ٩٨ میلیون مترمکعب رسیده است.

    ابراهیمیان ادامه داد: در ٨٦ روزه ابتدایی امسال، حدود ٩٥ درصد سوخت مصرفی نیروگاهها از طریق گاز طبیعی تامین شده است.

    وی افزود: پارسال در مجموع حدود ٨٣ درصد از سوخت نیروگاهها با گاز طبیعی تامین شد و تا پایان سال نیز پیش‌بینی می‌شود ٩٣ درصد از سوخت مورد نیاز نیروگاهها توسط گاز طبیعی تامین شود.

    برچسب ها