عصر خودرو

رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبرداد:

افزایش سهم ۲ درصدی نفت به ۳ درصد

عصر بازار- رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در کمیسیون انرژی به دنبال این هستیم که قانون کمک به مناطق همجوار نفت را به «سه درصد نفت» تبدیل کنیم تا رونق به این مناطق وارد شود.

افزایش سهم ۲ درصدی نفت به ۳ درصد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، فریدون حسنوند در خصوص نقش کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توسعه خوزستان اظهار کرد: تمام تصمیمات کلان کشور در حوزه انرژی و همچنین ارائه لوایح و تصویب قوانین در کمیسیون انرژی مجلس انجام می شود. به همین دلیل این کمیسیون از اهمیت و حساسیت بالایی به خصوص برای خوزستان که قطب انرژی کشوربه شمار می رود، برخوردار است.

    وی افزود: برای نمونه در حوزه مناطق نفت و گاز در سراسر کشور قانونی به نامه «سه در هزار نفت» داشتیم که بعد به «دو درصد نفت» تبدیل شد.

    رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در کمیسیون انرژی به دنبال این هستیم که در برنامه توسعه، قانون کمک به مناطق همجوار نفت را به «سه درصد نفت» تبدیل کنیم تا بهره مندی مردم ساکن در مناطق نفتخیز از این موضوع بیشتر شود.

    فعال سازی شورای عالی انرژی

    به گفته حسنوند، واقعیت این است که موضوعاتی مثل نفت و گاز و پتروشیمی مثل یک شمشیر دو لبه است، از یک طرف منابع اقتصادی سرشاری برای کشور هستند و از طرفی دیگر معضلات و مشکلاتی به خصوص در استان های خوزستان، بوشهر و ایلام برای مردم و محیط زیست ایجاد می کنند که ما بنا داریم برای این موضوع شورای عالی انرژی را فعال کنیم.

    وی در ادامه با تقدیر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خصوص نمایندگان خوزستانی این کمیسیون که با وحدت، تلاش و ایثار مقدمه انتخاب وی را به عنوان رئیس کمیسیون انرژی فراهم کردند خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت این کمیسیون مرتبط با وزارت خانه های نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی است و این کمیسیون از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است.

    تشکیل کمیته جدید

    نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: ما درصدد هستیم یک کمیته جدید در خصوص معضلات و مشکلات اجتماعی مناطق نفتخیز که در دورن و بیرون از سیستم شرکت های نفتی وجود دارند راه اندازی کنیم تا به صورت تخصصی نسبت به حل این مشکلات و آسیب ها اقدام شود.

    به گفته حسنوند، از هفته آینده وزرا و معاونان آنها با حضور در کمیسیون، نسبت به ارائه گزارش کار خود اقدام می کنند. همچنین تمام سرمایه گذاری هایی که برای رونق این بخش ها لازم است به صورت جدی رصد و پیگیر می شود.

    وی در پایان بیان کرد: در کمیسیون انرژی مجلس تلاش می کنیم از تمام ظرفیت های این کمیسیون برای رونق مناطق نفت خیز در حوزه اشتغال، عمران و مسائل اجتماعی استفاده کنیم تا نگرانی مردم همجوار مناطق نفتی را با تصویب قوانین و اجرای پروژه های مناسب رفع کنیم.

    برچسب ها