عصر خودرو

رشد قیمت فولاد پس از یک دوره ثبات

عصر بازار- بازار فولاد هم‌اکنون حالت شکننده‌ای به خود گرفته و پس از رشد قیمت‌ها شاهد عقب‌نشینی خریداران هستیم که اوضاع بازار را بسیار ترسناک نشان می‌دهد.

رشد قیمت فولاد پس از یک دوره ثبات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، پس از چند روز ثبات نسبی بهای میلگرد و برخی دیگر از مصنوعات فولادی در بازار در هفته گذشته، این هفته مجدداً شاهد رشد قیمت‌ها بودیم هرچند که افزایش بهای میلگرد را می‌توان به عنوان مهمترین افزایش نرخ در این بازار به شمار آورد. این در حالی است که افزایش قیمت میلگرد در ابتدا از سمت رشد قیمت میلگردهای نوردی استارت خورده ولی در نهایت به تمامی انواع میلگرد حتی تولیدات میلگرد نیشابور ( فولاد خراسان ) و میلگرد ذوب آهن اصفهان نیز در بازار تهران و شهرستان‌ها سرایت کرد.

    افزایش آرام حجم تقاضا در بازار داخلی پس از چند روز ثبات نرخ، کاهش حجم تولید در بسیاری از کارخانجات مخصوصاً واحدهای نوردی، بالابودن قیمت شمش و رشد بیشتر آن، تلاش برخی از کانال‌های فروش برای افزایش قیمت‌ها با افزایش نرخ پیشنهادی یا بستن کانال فروش و نهایتاً شائبه بازارسازی‌ها را می‌توان از واقعیت‌های بازار و دلایل رشد قیمت‌ها به شمار آورد.

    این در حالی بود که در بازار تیرآهن پس از تجربه یک پله رشد قیمت‌ها، باز هم این کالا در بازار تهران به ثبات نسبی قیمت‌‌ها دست یافته و ممکن است این وضعیت کلی باز هم ادامه یابد. با توجه به شرایط کلی در بازار تیرآهن احتمال ثبات نسبی قیمت‌ها بیش از سایر بازارهای مشابه خواهد بود.

    در بازار ورق با توجه به کاهش قیمت‌ها در بورس کالا و همچنین نوسان حجم عرضه انواع وارداتی و همچنین برخی اختلافات تجاری و صنفی شاهد وضعیت پر ابهامی در این بازار هستیم هرچند که جهت‌گیری کلی این بازار در روزهای اخیر کاهشی بوده است.

    در پایان باید به این نکته اشاره داشت که با توجه به عقب‌نشینی نسبی خریداران به دلیل رشد قیمت‌ها و همچنین نزدیک بودن به شب‌های احیا و زمان سنتی کاهش تقاضا شاهد وضعیت شکننده‌ای در بازار هستیم که می‌تواند به تغییر جهت قیمت‌ها منجر شود. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که جهت‌گیری غالب بازار هنوز هم افزایشی است ولی تضعیف تقاضا در روزهای اخیر پتانسیل تغییر شکل بازار را در اختیار داشته هرچند که در صورت کاهش قیمت‌ها نیز، تضعیف نرخ‌ها نمی‌تواند چندان هم قدرتمند ظاهر شود. به احتمال قوی شرایط ضعیف و شکننده بازار باز هم ادامه خواهد یافت.

    برچسب ها