عصر خودرو

دیروز در بورس کالای ایران رقم خورد؛

کاهش نرخ سود بانکی به نفع بازار طلا

رشد ۱۹ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۷هزار و ۸۰۶ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۸۶۴ میلیارد ریال رسید که نسبت به شنبه گذشته رشد ۱۹ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۶ هزار ۵۱۸ قرارداد رسیده بود.

کاهش نرخ سود بانکی به نفع بازار طلا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، کارشناسان دلیل اصلی رشد قیمت سکه و طلا در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران را افزایش 25 دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی عنوان می کنند.

    بر اساس آمار معاملات بورس کالای ایران طی روز گذشته بهای سکه در هر پنج سررسید آتی، روند مثبتی را به ثبت رساند، به طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و 56 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/27درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با رشد 0/45 درصدی به قیمت یک میلیون و69هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و80 هزار تومان معامله شد و با افزایش 0/42 درصدی رو به رو شد. از طرفی سکه تحویل دی نیز با 0/38 درصد رشد به قیمت یک میلیون و 94 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و 126 هزار تومان معامله شد و افزایش0/48 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین سکه در بازار نقدی نیز طی روز گذشته، تحت تاثیر افزایش 25 دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی با رشد 15 هزار تومانی همراه شد.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه افزایش قیمت جهانی طلا ناشی از سه عامل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، تثبیت نرخ بهره در فدرال رزرو آمریکا و بخث کاهش شاخص مشاغل در آمریکا قرار گرفته است، گفت:  این سه عامل، باعث کاهش ارزش دلار شد، این در حالی است که هر گاه قیمت دلار با کاهش مواجه می شود، نرخ طلا افزایش می یابد، بر همین اساس بازار داخلی هم از این موضوع تبعیت می کند و به دنبال این اتفاق، نرخ ها در بازار داخلی نیز با کاهش مواجه می شود.

    محمد کشتی آرای، نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی را در حال حاضر 1299 دلار، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را یک میلیون و 42 هزار تومان، نیم سکه را 521 هزار تومان، ربع سکه را 273 هزار تومان، سکه گرمی را 180 هزار تومان و نرخ هر گرم طلا را 106 هزار و 200 تومان اعلام کرد.

    وی درباره وضعیت خرید و فروش سکه و طلا در ماه رمضان گفت: روزهای اولیه ماه رمضان، سطح داد و ستدها کاهش می یابد، اما از اواسط ماه با توجه به نزدیک شدن به ولادت امام حسن مجتبی (ع) و عید فطر دادوستدها افزایش خواهد یافت، ولی به هر حال وضعیت در حال حاضر عادی است.

    کشتی آرای اضافه کرد: البته افزایش قیمت‌ها باعث شد که مردم توجه بیشتری به بازار سکه و طلا نشان دهند، همچنین با مطرح شدن کاهش نرخ سود بانکی، توجه به بازار سکه و طلا بیشتر شده است.

    برچسب ها