عصر خودرو

با تقویت احتمال ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا;

طلا ۱۵ دلار ارزان شد

عصر بازار- قیمت طلا به دنبال برخی نشانه‌ها مبنی اینکه ممکن است انگلیس در اتحادیه اروپا بماند، ۱۵.۱۰ دلار ارزان شد و اونس جهانی ۱۲۸۰.۸۰ دلار معامله شد.

طلا ۱۵ دلار ارزان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، پس از اینکه طلا بیشترین افزایش یک روزه در 2 هفته گذشته را در جلسه پیش ثبت کرد، قیمت این فلز گرانبها در معاملات امروز، نخستین روز آغاز به کار بازارهای جهانی در این هفته، یک درصد کاهش یافت.

    این نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها احتمالا ماندن در اتحادیه اروپا را  در همه‌پرسی آخر هفته برمی‌گزینند. سه نظرسنجی در آستانه رای‌گیری روز پنج شنبه نشان داد که کمپین «ماندن» کمی بهبود یافته است.

    این نظرسنجی سبب تقویت بازارهای بورس آسیا و استرلینگ شد و اشتهای سرمایه‌گذاران را برای دارایی‌های پرخطر افزایش داد و از جذابیت طلا کاست.

    رای برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که «برگزیت» نامیده می‌شود، می‌تواند اروپا را دوباره به رکود بازگرداند و فشار بیشتری بر اقتصاد جهانی وارد کند از اینرو خاصیت امنیت طلا مورد توجه قرار می‌گیرد.

    هر اونس طلا در معاملات امروز 1.1 درصد یا 15.10 دلار کاهش یافت و 1283.55 دلار فروخته شد. فلز زرد در ساعات اولیه معاملات تا 1280.80 دلار نیز کاهش یافت.

    طلا روز جمعه حدود 1.5 درصد افزایش یافته بود که بیشترین افزایش روزانه از 3 ژوئن به شمار می‌رود.

    ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در یادداشتی در این رابطه نوشت: «ما مجبوریم گمان کنیم که بازار در آستانه رای‌گیری انگلیس تاحدی متلاطم خواهد ماند و در مورد طلا، مسیر کمترین سطح مقاومتی احتمالا بالاتر خواهد بود.»

    با این حال، با وجود مبادلات ناپایدار در آستانه بریگزیت، اندکی خوش‌بینی برای طلا وجود دارد چراکه ذخایر گلد‌تراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا 0.59 درصد افزایش یافت و به 907.88 تن در روز جمعه رسید که بالاترین میزان از سپتامبر 2013 به شمار می‌رود.

    آمارهای دولت آمریکا در روز جمعه نشان داد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مدیران پولی موضع افزایشی برای طلا به خود گرفته‌اند که بالاترین در نزدیک به 5 سال گذشته در هفته منتهی به 14 ژوئن است.

    مارک تو، تحلیلگر طلا در این‌باره گفت: «بهترین سناریو برای طلا در روزهای آتی این است که قیمت طلا در سطح کنونی در نزدیکی 1300 دلار ثبات می‌یابد اما اندکی بازگشت به عقب حدود 1250 تا 1260 دلار خواهد داشت.»

    « من فکر می‌کنم، در پایان ماه ژوئن، 1300 تا 1400 دلار نسبتا قیمت منطقی برای طلا می‌تواند باشد.»

    برچسب ها