عصر خودرو

سرمایه گذاری عمانی‌ها در معدن آنتیموان ایران

عصر بازار- پایگاه خبری مسقط دیلی از خرید۷۰ درصدی سهم یک معدن آنتیموان ایرانی توسط شرکت عمانی تازه تاسیس "اوبار ماینینگ اینترنشنال" خبر داد.

سرمایه گذاری عمانی‌ها در معدن آنتیموان ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، معدن سیرزار که در حدود 125 کیلومتری غرب مشهد واقع است، تحت مالکیت شرکت پارت گوال گیتی قرار دارد که در معدنکاری و فروش مواد معدنی فلزی و غیرفلزی فعالیت دارد.

    پارت گوال از سال 2011 این معدن روباز را اداره کرده و اخیرا به منظور افزایش ظرفیت تولید، فعالیتهای معدنکاری زیرزمینی را آغاز کرده است.

    طبق بیانیه شرکت اوبار ماینینگ، توافق میان پارت گوال و شرکت اوبار اخیرا در مشهد امضا شده است.

    احمد الرواحی، رییس هیات مدیره اوبار و رضا نخعی، مدیرعامل پارت گوال این توافق را در حضور سعود بن احمد البروانی، سفیر عمان در ایران و دکتر علی اکبر سیبوه، سفیر ایران در عمان امضا کردند.

    الرواحی خرید سهم در معدن سیرزار را در راستای اهداف این شرکت برای افزایش دارایی‌های خود از طریق خریدهای جدید عنوان کرد. وی گفت: ما متعهد هستیم که دارایی‌ها و فضایی که در آن فعالیت می کنیم را گسترش دهیم و یکی از استراتژیهای ما حمایت از سیاست دولت برای ایجاد یک قطب فرآوری مواد معدنی در این سلطان نشین است.

    مدیرعامل پارت گوال هم با استقبال از جوینت ونچر این شرکت با اوبار، اظهار کرد اوبار مسئول اکتشاف اولیه، مطالعات تحقیقاتی و نقشه برداری اقتصادی و ساختاری برای تهیه یک نقشه معدن و مطالعات امکان سنجی برای معدنکاری و روند بهره برداری خواهد بود.

     فلز آنتیموان در صنایع مختلف از جمله الکترونیکی، پتروشیمی، نساجی، باطری‌سازی، شیمیایی، داروسازی، رنگ و نیز ساخت آلیاژهای محکم در برابر خوردگی و فرسودگی استفاده می‌شود و در سال‌های اخیر به سبب رشد مصرف این فلز، قیمت افزایشی داشته است.

    ذخایر آنتیموان کشور در استان سیستان و بلوچستان متمرکز است که تاکنون 25 هزار تن ذخیره قطعی با عیار 16 درصد در این استان شناسایی شده است

    برچسب ها