عصر خودرو

مدیر مؤسسه توسعه پایدار پاکستان ;

پاکستان بودجه‌ای برای خط لوله صلح در نظر نگرفته است

عصر بازار- مدیر مؤسسه توسعه پایدار پاکستان گفت: با توجه به اینکه دولت پاکستان در بودجه امسال مبلغی برای تکمیل خط لوله واردات گاز از ایران در نظر نگرفته به نظر می‌رسد این موضوع به صورت جدی پیگیری نشود.

پاکستان بودجه‌ای برای خط لوله صلح در نظر نگرفته است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، «عابد سلهری» مدیر موسسه توسعه پایدار پاکستان در اسلام‌‌آباد اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت در  بودجه امسال مبلغی برای تکمیل خط لوله واردات گاز از ایران در نظر نگرفته به نظر می‌رسد این موضوع به صورت جدی پیگیری نشود.

    وی افزود: آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران قرارداد خط لوله صلح را امضا کردند و قسمتی از این خط لوله در خاک ایران آماده بهره‌برداری شد.

    سلهری تأکید کرد: با اینکه مقامات پاکستانی از پروژه خط لوله صلح انصراف نداده‌اند اما عزم جدی برای اجرای این پروژه وجود ندارد و اقدامات عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

    عابد سلهری گفت: در ابتدا پاکستان به بهانه تحریم‌های بین المللی آمریکا از اجرای پروزه خط لوله صلح طفره رفت اما بعد از اجرای برجام نیز اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.

    وی افزود: پروژه واردات گاز از ایران متوقف شده زیرا اگر اراده‌ای برای این کار وجود داشت دولت بودجه‌ای برای آن در نظر می‌گرفت.

    سلهری تأکید کرد: ممکن است اگر حزب مردم دوباره روی کار بیاید این پروژه را پیگیری کند اما در حال حاضر امیدی به اجرای خط لوله صلح نیست.

    پس از اجرای برجام، مقامات اسلام‌آباد تلاش‌های خود برای احیای این پروژه را از سرگرفته‌اند

    این کشور که تاکنون تعلل زیادی در اجرای این پروژه داشته است، پس از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد که در تلاش برای تکمیل این پروژه و حتی دعوت از چین و روسیه برای مشارکت در این طرح است

    احداث این پروژه موسوم به خط لوله «صلح» با برآورد سرمایه‌گذاری 7 میلیارد دلاری در سال  2002 آغاز و قرار شد، تا پایان سال 2014 تکمیل شود. اگر چه بخش اعظم این خط لوله در ایران تکمیل شده ولی طرف پاکستانی هنوز کار ساخت آن را آغاز نکرده است

    این خط لوله 2700 کیلومتری از میدان گازی پارس جنوبی در ایران آغاز و وارد پاکستان می‌شود.

    برچسب ها