عصر خودرو

قفل فاینانس اروپایی شکسته شد

تامین مالی ۴ کشور برای معادن ایران

عصر بازار- معاون وزیر صنعت با بیان اینکه با پیگیری بانک مرکزی، مشکل بانکی ایران با کشورهای اروپایی کاملا حل شده است، گفت: فاینانس‌هایی از کره، آلمان، ایتالیا و فرانسه برای معادن گشایش می‌یابد.

تامین مالی ۴ کشور برای معادن ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مهدی کرباسیان گفت: خوشخبتانه با همتی که بانک مرکزی برای حل مشکلات بانکی ایران با اروپا انجام داده و پیگیری‌هایی که صورت داده، مشکلات بانکی میان ایران و اروپا کاملا حل شده است و امیدواریم مراحل بعدی شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌ها از سوی این کشورها در معادن ایران را شاهد باشیم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون فاینانس‌هایی از کره، ایتالیا، فرانسه و آلمان برای معادن ایران به تصویب رسیده که در حال گشایش بوده و در این زمینه، مذاکرات به صورت جدی در حال انجام است.

    وی تصریح کرد: همچنین مشکلات عمده‌ای که بر سر راه گشایش فاینانس‌های چینی وجود داشته تا حدود زیادی حل شده، این در حالی است که گشایش فاینانس‌های چینی به دو دلیل عقب افتاده بود که یکی از آن وجود چالش جدی بر سر قیمت و نوع ماشین‌آلات و تجهیزات اصلی بود که قرار شد شرکت‌های فولادسازی ایران در پروژه‌های خود استفاده کنند که در این میان بر سر قیمت چالش‌های زیادی وجود داشت اما بعد از مذاکرات متعددی که ظرف 1.5 سال اخیر انجام شد، قیمت‌ها کاهش چشمگیری یافت و رقم منطقی شد.

    به گفته کرباسیان، در کنار آن تجهیزات اصلی همچون کره و وسایل ابزار الکترونیک و ماشین برقی به جای چین، از کشورهای اروپایی استفاده خواهد شد و بر این اساس، اکنون بیشتر طرح‌های فولادی مشکلی برای فولادسازی ندارند. در این میان صورتحساب‌ها نیز احصا و به چین ارایه شده است، ضمن اینکه پرداخت ها نیز به زودی آغاز خواهد شد.

    برچسب ها