عصر خودرو

ماجدی:

بدهی بیمه هرمس پرداخت شد

عصر بازار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان گفت: بدهی ایران به شرکت بیمه "هرمس" پرداخت شد.

بدهی بیمه هرمس پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی ماجدی سفیر کشورمان در آلمان اظهار کرد: مذاکرات با بیمه هرمس به کمک بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها تقریبا از 9 ماه پیش آغاز شد. در مذاکراتی که روز جمعه هفته گذشته با حضور نماینده بانک مرکزی که در برلین حضور دارد، انجام شد موضوع بیمه صادراتی هرمس به طور کامل حل شد و از اول تیر ماه این شرکت آماده خواهد بود تا برای پروژه‌های ایران  پوشش بیمه‌ای صادر کند.
    وی با بیان این‌که "با ورود بیمه هرمس که پروژه‌ها و کالاهای صادراتی به ایران را پوشش می‌دهد بانک‌های بزرگ تشویق خواهند شد که فعالیت‌ها و ایجاد تسهیلات برای پروژه‌های ایران را به حالت عادی درآید" تصریح کرد: انتظار می‌رود تا آخر هفته جاری در نشست کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD) درجه ریسک سرمایه‌گذاری که برای ایران مدت‌ها روی 7 بود به 5 کاهش پیدا کند.
     ماجدی افزود: با همکاری وزارت‌خانه‌های ذی‌ربط در ایران، انتظار خواهیم داشت تا پایان سال میلادی بتوانیم از پوشش بیمه هرمس استفاده کنیم و حدقل 2 یا 3 پروژه را تحت پوشش آن قرار دهیم.
    سفیر ایران درباره نحوه و میزان پرداخت بدهی‌های ایران به بیمه هرمس گفت: تقریبا اکثر بدهی‌ها پرداخت شد و هم‌چنین توافق کردیم تا بخش کمی از این بدهی که مربوط به کشتیرانی است به صورت اقساط پرداخت شود.
    سید حسین موسویان، سفیر پیشین ایران در آلمان پیش از سفر اخیر وزیر خارجه کشورمان به آلمان به ایسنا گفته بود که بیمه "هرمس" آلمان باید گشایش یابد.
    وی افزود: در دوران تحریم‌ها و به خاطر تحریم روابط بانکی، ایران قادر به پرداخت بخشی از تعهدات خود به شرکت‌های آلمانی نبوده است و اکنون تا این بدهی‌ها که حدود 500 میلیون یورو است، تسویه یا استمهال نشود، بیمه دولتی آلمان، هرمس، قادر به گشایش‌های جدید بزرگ نخواهد بود. اگر بیمه هرمس آلمان گشایش بزرگ را رقم زند، سایر بیمه‌های غربی هم بلافاصله اقدام خواهند کرد. چنان‌چه این تحول رخ دهد، یک جهش قابل توجهی در روابط بانکی ایران و اروپا به وجود خواهد آمد.

    برچسب ها