عصر خودرو

هشت شرکت داخلی و خارجی برای ساخت واحدهای ال.ان.جی تقاضا داده اند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از مذاکره با هشت متقاضی تاسیس واحدهای جدید ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده) خبر داد که بیشتر آنها شرکت های بین المللی اند.

هشت شرکت داخلی و خارجی برای ساخت واحدهای ال.ان.جی تقاضا داده اند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، با توجه به محدودیت انتقال گاز از طریق خط لوله، بخشی از صادرات گاز ایران به مناطق دوردست باید به صورت ال.ان.جی باشد که تحقق آن به ایجاد زیرساخت ها و تامین تجهیزات ویژه نیاز دارد.
    با وجود اهمیت ال.ان.جی در نقش آفرینی بیشتر ایران در بازار تجارت جهانی گاز، هنوز پروژه های آن در ایران به دلیل تحریم متوقف مانده است.
    رفع تحریم ها و دسترسی ایران به تجهیزات و دانش فنی ساخت واحدهای ال.ان.جی می تواند زمینه حضور ایران را در این بازار تسهیل کند و بر این اساس مذاکراتی نیز در این باره انجام شده است.
    به گزارش وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از انجام مذاکره های متعدد در مورد پروژه های جدید ال.ان.جی خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم از میان هشت متقاضی تاسیس واحدهای جدید که بیشتر آنها شرکت های بین المللی هستند، برای شیوه ورود به پروژه های ال.ان.جی در آینده تصمیم بگیریم.
    علیرضا کاملی افزود: اکنون شرکت های متقاضی مشارکت در پروژه های ال.ان.جی پیشنهادهای خود را مطرح کرده اند و ما در حال تصمیم گیری هستیم که به محض اعلام شدن خط مشی از سوی وزیر نفت، تصمیم نهایی گرفته می شود.
    کاملی درباره نتیجه شکایت گازی ترکیه علیه ایران گفت: منتظر اعلام نتیجه داوری هستیم، این نتیجه به یقین در مذاکرات آتی با طرف ترکیه ای و سایر شرکت هایی که از طریق مرز بازرگان یا مشابه آن مرز صادرات گاز داریم، تاثیرگذار خواهد بود.
    تاکنون سه پروژه پرشین، ایران و پارس ال.ان.جی در ایران تعریف شده که به دلیل تحریم، دو پروژه پارس و پرشین ال.ان.جی متوقف شده است.
    مسئولان شرکت ملی صادرات گاز پیش از این اعلام کرده بودند روند تکمیل پروژه ایران ال.ان.جی که بیش از 50 درصد پیشرفت دارد، با لغو تحریم ها شتاب می گیرد.
    شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

    برچسب ها