عصر خودرو

افت شاخص تا کف۷۳هزار واحدی

عصر بازار- نماگر بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد کاهش شدیدی بود به‌طوری که یک بار دیگر نگرانی را به فضای معاملات بازگرداند. تشکیل صف‌های فروش در بازار دیروز در نهایت به افت ۲/ ۱ درصدی شاخص کل منجر شد.

افت شاخص تا کف۷۳هزار واحدی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد،  نماگر این بازار با ایستادن در رقم 73هزار و 27 در آستانه افت به زیر مرز 73هزار واحدی قرار گرفت. در بازار دیروز در تحولات کلان نگاه‌ها به مساله کاهش سود بانکی و تاثیرات آن بر بازار متمرکز بود.در همین رابطه رئیس بانک مرکزی با اشاره به اقدام بانک‌ها در کاهش سود سپرده‌ها به 15 درصد گفت: کاهش سود تسهیلات بانکی تا چند روز دیگر محقق می‌شود. این موضوع به صنایع مختلف کشور کمک خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش، ولی الله سیف گفت: علاوه بر 16 هزار میلیارد تومانی که قبلا برای کمک به صنایع کوچک و متوسط در نظرگرفته شده است، منابع مالی بیشتری نیز هم در اختیار این واحدها قرار خواهد گرفت.رئیس کل بانک مرکزی افزود: واحدهای تولیدی که کمتر از یک میلیارد تومان بدهی دارند می‌توانند بدون پرداخت 6درصد جریمه دیرکرد،وام‌های خود را برای یک سال تمدید کنند ضمن اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی تا چند روز دیگر محقق می‌شود.در بازار دیروز در گروه فلزی عرضه بلوک 73درصدی ذوب‌آهن انجام نشد و این نماد پر‌حاشیه صف فروش 20میلیون سهمی را تجربه کرد.عرضه عمده سهام شرکت ذوب آهن اصفهان توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز گذشته به دلیل نبود متقاضی مورد معامله قرار نگرفت.قرار بود بلوک 73 درصدی سهام شرکت ذوب آهن اصفهان شامل 5 میلیارد و 743 میلیون و 936 هزار و 88 سهم توسط سازمان خصوصی‌سازی در بازار دوم فرابورس ایران عرضه شود که بدون خریدار باقی ماند. در گروه فلزی همچنین مدیرعامل شرکت ملی سرب و روی ایران گفت: آغاز دوباره فعالیت واحد تولید سرب این شرکت از اواخر هفته آینده با ظرفیت ماهانه 900 تن شروع می‌شود.

    در گروه سرمایه‌گذاری دیروز عرضه اولیه سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در فرابورس ایران انجام شد. هر سهم «گوهران» 108 تومان کشف قیمت شد. در گروه نساجی رئیس انجمن صنایع نساجی از تعطیلی 5 هزار واحد نساجی از سال 91 به بعد در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون نیز کارخانه نساجی بروجرد در آستانه تعطیلی قرار دارد. محمد مروج در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار کرد: در حال حاضر صنعت اوضاع قابل تعریفی ندارد و وضعیت صنعت نساجی نامناسب است. وی ادامه داد: مشکلات موجود در زمینه ارتباطات بانکی برطرف نشده و بانک‌های اروپایی برای همکاری با ایران هنوز اعتماد لازم را به دست نیاورده‌اند. در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن ارزش معاملات در بورس به 126میلیارد تومان و در فرابورس به 158میلیارد تومان بالغ شد.

    برچسب ها