عصر خودرو

موافقت اروپا با پرداخت قسط دیگری از کمک‌های مالی به یونان

عصر بازار- گروه وزیران دارایی حوزه پولی یورو، به ریاست یرون دایسلبلوم در نشست خود در لوکزامبورگ نسبت به پرداخت قسمت دیگری از وام‌های بین المللی به یونان، معادل ۷.۵ میلیارد یورو، به توافق رسیدند.

موافقت اروپا با پرداخت قسط دیگری از کمک‌های مالی به یونان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مبلغ این قسط 7.5 میلیارد یورو (8.4 میلیارد دلار) بوده و قرار است در هفته آینده پرداخت شود. این پول بخشی از توافق بزرگتر ماه می بوده که وابسته به اصلاح شرایط اقتصادی توسط آتن خواهد بود.

    یونان بیش از 300 میلیارد یورو به اعتباردهندگان خارجی بدهکار است که در حدود 180 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است. این کشور نیاز فوری به پول تازه از اروپا دارد تا بتواند دو بدهی خود را به بانک مرکزی اروپا در ماه آینده پرداخت کند.

    پیر مسکویچی، مقام ارشد اقتصادی اتحادیه اروپا اعلام کرد: «‌این پول همانند یک تزریق اکسیژن به اقتصاد یونان خواهد بود.»

    مکانیزم ثبات اروپایی (SEM) مستقر در لوکزامبورگ اعلام کرد که انتقال پول را پس از تکمیل اصلاحات مورد نیاز دولت یونان تایید کرده است. در هفته‌های گذشته، دولت در آتن چندین بسته اصلاحی را به انجام رسانده و طرح خصوصی سازی این کشور را که از مدت زمان زیادی به تعویق افتاده بود مجددا راه اندازی کرد.
    رهبران منطقه یورو و صندوق بین المللی پول در مورد چگونگی حرکت در خصوص بحران بدهی یونان تردید دارند.

    توافق 10.3 میلیارد دلاری ماه گذشته، مقدار پول بازپرداختی یونان را کاهش چندانی نمی‌دهد. این در حالی است که بعد از انتخابات سال آینده آلمان، تخفیف بدهی در سال 2018 وارد مرحله جدیدی خواهد شد. آلمان یکی از مهم‌ترین مخالفان بخشش بدهی یونان محسوب می‌شود.

    برچسب ها