عصر خودرو

یکشنبه ۳۰ خرداد؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز یکشنبه ۳۰.۰۳.۹۵ در بازار برق بورس انرژی ۳۹۶ مگاوات برق به ارزش ۹۱۸ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش را نشان میدهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، با توجه با اینکه در بازار امروز معاملهای در نمادهای بارپایه به انجام نرسید، از این رو محاسبه میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نمادهای معامله شده در بازار برق بورس انرژی) امکانپذیر نیست.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده میشود؛ قیمت در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته و در محدوده 350,000 ریال قرار گرفته است.

    امروز در بازار برق بورس انرژی، تنها در سررسیدهای کم باری معاملات به انجام رسید که قیمت آن تغییری نسبت به روزهای گذشته نداشت. در نمادهای بارپایه و بار پیک خریداران و فروشندگان بر سر قیمت به توافق نرسیده و معاملهای ثبت نشد.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نمادهای معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950408 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950408 را نشان میدهد. همانطور که مشخص است قیمت در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته و در محدوده 350,000 ریال قرار گرفته است.

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در ابتدای دوره روند نزولی به خود گرفته و پس از رسیدن به محدوده 533,000 ریال در اواسط دوره به ثبات رسیده و در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته و در محدوده 563,000 ریال به کار خود پایان داده است.

    در این نماد تا به امروز 131 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 22.03.1395 با 100 مگاوات میباشد.

    برچسب ها