عصر خودرو

آفریقا بازار جدید گاز ایران;

صادرات گاز مایع افزایش یافت

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به افزایش صادرات گازمایع به ۸۰ هزار تن در طول ۲ ماه نخست امسال، گفت: توقف سوزاندن گازمایع در پالایشگاه‌ها عامل افزایش ظرفیت تولید و صادرات بوده است.

صادرات گاز مایع افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، امیر وکیل‌زاده درباره آخرین وضعیت صادرات گاز مایع ایران در سال‌جاری، گفت: امسال هیچ گازمایع «ال پی جی» در داخل سوخته و تبدیل به مشعل نشده است.

    مدیر صادرات و واردات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری کل گاز مایع تولیدی کشور به بازارهای خارجی صادر شده است، تصریح کرد: در مجموع در طول دو ماه نخست سال‌جاری بیش از 80 هزار تن گاز مایع توسط ایران به بازار جهانی صادر شده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه در شرایط فعلی صادرات ال پی جی به صورت زمینی به کشورهای همسایه و دریایی به صورت ایزوتانک به بازار کشورهای آفریقایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: میزان صادرات گاز مایع پارسال ١٢٧ هزار تن بود، در حالی که با گذشت دوماه از سال این میزان صادرات به 80 هزار تن رسیده است.

    به گزارش مهر، سال گذشته و از ابتدای سال‌جاری تاکنون صادرات گاز مایع ایران به کشورهای آفریقایی در قالب محموله‌های کانتینری «ایزو تانک» صادر شده و کشورهایی آفریقایی همچون کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا هم خریدار این محصول گاز ایران بوده اند.

    در همین حال محمدعلی براتی مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز اخیرا با بیان اینکه با راه‌اندازی فازهای جدید پارس جنوبی صادرات گازمایع ایران به 5000 تن افزایش می‌یابد، از کشورهای منطقه خاورمیانه به عنوان بزرگترین بازارهای صادرات گاز مایع کشور نام برده است.

    برچسب ها