عصر خودرو

مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان:

موافقت اصولی صندوق نیکوکاری لوتوس رویان صادر شد

عصر بازار- با صدور موافقت اصولی تأسیس صندوق نیکوکاری لوتوس رویان، این صندوق به‌زودی پذیره‌نویسی می‌شود. علی تیموری شندی، مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با اعلام این خبر گفت: تأسیس صندوق نیکوکاری لوتوس رویان اقدام مشترکی است که پژوهشگاه رویان و مؤسسه خیرین پژوهش سلامت رویان با همکاری تأمین سرمایه لوتوس پارسیان آغاز کرده‌اند.

موافقت اصولی صندوق نیکوکاری لوتوس رویان صادر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، به گفته مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان این صندوق به منظور تأمین بخشی از منابع مالی لازم برای کمک به امور پژوهش، تهیه و تولید داروهای مربوط به درمان بیماری‌های سرطان، دیابت، ناباروری و ام اس، تأسیس خواهد شد.

    تیموری درباره جزئیات این صندوق توضیح داد: این صندوق از نوع صندوق‌های با درآمد ثابت و با پیش‌بینی سود 19درصد سالانه است که در مقاطع سه ماهه سود پرداخت خواهد کرد. تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، پژوهشگاه رویان و مؤسسه خیرین پژوهش سلامت رویان مؤسسین این صندوق هستند. مدیر این صندوق تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و مدیر اجرای صندوق، پژوهشگاه رویان هستند.

    این مقام مسئول با اعلام اینکه در این صندوق سه روش سرمایه‌گذاری برای افراد نیکوکار در نظر گرفته شده است، گفت: در روش اول، فرد نیکوکار اصل سرمایه و منافع حاصل از آن را جهت استفاده در امور نیکوکارانه به صندوق می‌بخشد. در روش دوم، فرد صرفاً عواید حاصل از سرمایه اولیه را جهت تحقق اهداف نیکوکارانه اختصاص می‌دهد؛ اصل سرمایه متعلق به فرد نیکوکار بوده و هر زمان که بخواهد می‌تواند سرمایه خود را برداشت کند. در روش سوم، درصدی از عواید صندوق که از پیش تعیین شده است، متعلق به سرمایه‌گذار بوده و مابقی آن به صندوق اختصاص می‌یابد.

    تیموری تأکید کرد: ساختار صندوق نیکوکاری به‌گونه‌ای طراحی شده است که از مصرف منافع صندوق در امور نیکوکاری، اطمینان زیادی حاصل شود از همین‌رو ارکان نظارتی نظیر متولی و حسابرس صندوق بر این امر نظارت دارند و عملیات اجرایی توسط مدیر اجرا صورت می‌پذیرد. همچنین، گزارش نحوه صرف منافع اختصاصی در امور نیکوکارانه توسط مدیر اجرا تهیه می‌شود و پس از رسیدگی توسط ارکان نظارتی، به اطلاع عموم می‌رسد.

    مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان درخصوص زمان پذیره‌نویسی این صندوق گفت: مراحل اداری این صندوق در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود واحدهای این صندوق تا یک ماه آینده در شعب بانک پارسیان پذیره‌نویسی شود.

    برچسب ها