عصر خودرو

عملکرد دو ماهه؛

تولید شمش خالص آلومینیوم به ۵۳ هزار تن رسید

عصر بازار- سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) اعلام کرد: تولید شمش خالص آلومینیوم در دو ماهه نخست امسال در واحدهای المهدی - هرمزال (هرمزگان) و آلومینیوم ایران ( مرکزی) به رقم ۵۳ هزار و ۴۶ تن رسید که در مقایسه با عملکرد زمان مشابه سال ۱۳۹۴ افت ۲ درصدی نشان می دهد.

تولید شمش خالص آلومینیوم به ۵۳ هزار تن رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، کارخانه های المهدی، هرمزال و آلومینیوم ایران در دوره دو ماهه آغازین امسال به ترتیب 10 هزار و 947 تن، 16 هزار و 354 تن و 25 هزار و 745 تن شمش خالص آلومینیوم تولید کردند.
    آمار پارسال واحدهای یاد شده در زمینه تولید شمش خالص آلومینیوم به ترتیب 14 هزار و 316 تن، 17 هزار و 806 تن و 22 هزار و 58 تن بود که در مجموع رقم 54 هزار و 180 تن ثبت شد .
    مجموع عملکرد تولید شمش خالص آلومینیوم در دو ماهه امسال در مقایسه با عملکرد 350 هزار تنی 12 ماهه پارسال، نشانه تحقق 15.1 درصدی دارد .
    برپایه آمار منتشر شده، کارخانه آلومینیوم ایران (ایرالکو) علاوه بر تولید شمش خالص، به میزان یکهزار و 829 تن آلیاژ، 40 تن براده و سه هزار و 523 تن بیلت در دو ماهه نخست امسال تولید کرد.
    میزان تولید اقلام یاد شده ایرالکو در مدت مشابه پارسال به ترتیب هشت هزار و 113 تن، 40 تن و 2099 تن بود .
    براساس سند چشم انداز 1404 ( ظرف 10 سال آینده) ظرفیت تولید شمش خالص آلومینیوم کشور باید به یک میلیون و 200 هزار تن برسد، اما اخبار منتشر شده حاکی است دست اندرکاران این بخش دستیابی به رقم یک میلیون و 500 هزار تن را پیش بینی کرده اند .
    همچنین کارخانه آلومینای ایران در دو ماهه ابتدایی امسال 66 هزار و 834 تن هیدرات آلومینیوم و 39 هزار و 314 تن پودر آلومینا تولید کرد. سال گذشته میزان تولید اقلام یاد شده به ترتیب 69 هزار و 950 تن و 41 هزار و 26 تن اعلام شد.
    انتظار می رود در افق چشم انداز 1404 ظرفیت تولید آلومینا در کشور به رقم سه میلیون تن برسد، در عین حال در زمینه بوکسیت نیز رقم 6 میلیون تن پیش بینی شده است .
    مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در اردیبهشت ماه امسال گفته بود، سازمان ایمیدرو برنامه‌ریزی برای تامین بلندمدت مواداولیه آلومینیوم و واردات بوکسیت را در دستور کار دارد که از جمله این اقدامات استخراج از معدن گینه است که سال‌گذشته قرارداد 25 ساله آن با دولت این کشور برای بهره‌برداری از این معدن تمدید شد و اکنون یک مشاور بین‌المللی اروپایی (شرکت دی ام تی DMT آلمان) تا پایان تابستان امسال قرار است گزارش فنی مالی این طرح را ارایه کند تا برای سرمایه‌گذاری روی معدن اقدام شود.
    رییس هیات عامل ایمیدرو از شروع عملیات اجرایی طرح آلومینیوم جنوب با ظرفیت 300 هزار تن خبر داد که قرار است در 28 ماه آینده شمش آلومینوم در این طرح تولید شود.
    علاوه براین در منطقه جاجرم خراسان شمالی نیز طرح تولید آلومینیوم به عنوان یکی از پروژه‌های متوقف شده، با مشارکت شرکت ان اف سی NFCچین به صورت بی او تی(ساخت، اداره و انتقال ) شروع شد و قرار است تا اواخر امسال یا ابتدای سال آینده، حدود 40 هزار تن شمش آلومینیوم تولید کند.

    برچسب ها