عصر خودرو

در روز یکشنبه رخ داد

ثبت یک هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال داد و ستد در فرابورس

عصر بازار- معاملات امروز بازار فرابورس در حالی پایان یافت که ارزش آن به حدود یک هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال رسید.

ثبت یک هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال داد و ستد در فرابورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایکاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در معاملات سی‌امین روز خردادماه بالغ بر 454 میلیون و 930 هزار ورقه بهادار در 36 هزار نوبت دادوستد شد و ارزش آن به حدود یک هزار و 587 میلیارد ریال رسید.
    در همین حال شاخص کل فرابورس ایران افت کرد و با کاهش 8.5 واحدی روی عدد 765.37 واحد متوقف شد؛ نماد هلدینگ خاورمیانه بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشت.
    در روز جاری با عرضه 5 درصد سهام گوهران امید در بازار اول به قیمت 1080 ریال، پنجمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران به وقوع پیوست.به این ترتیب 100 میلیون سهم به ارزش 108 میلیارد ربال در این نماد واگذار شد.
    در بازار اول، 132 میلیون اوراق بهادار به ارزش 173 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام گوهران امید ثبت شد. همین طور، 58 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 159 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش این بازار مربوط به بانک دی بود.
    امروز معامله 200 هزار اوراق مشارکت نارنجستان، بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت را از آن خود کرد. همچنین در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 170 میلیارد ریال مبادله شد.
    در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به 770 هزار ورقه بهادار رسید.
    طبق این گزارش، سهام شرکت‌های گوهران امید، فن آوا و زغال سنگ طبس شاهد بیشترین افزایش قیمت بودند و شرکت‌های بیمه نوین، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و بیمه سامان بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
    اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن نیز در روز یکشنبه در بازه 864 تا 902 هزار ریال معامله شد و بیشترین رشد قیمت مربوط به نماد اردیبهشت‌ماه 95 بود.
    این گزارش می‌افزاید، امروز نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه وعمران استان کرمان با توجه به ارائه اطلاعات پیش‌بینی، بازگشایی شد.

    برچسب ها