عصر خودرو

رشد ۹۷ درصدی تامین تجهیزات پالایشگاهی پارس جنوبی از سازندگان داخلی

عصر بازار- دبیر شورای خودکفایی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تامین کالاهای ساخت داخل برای بومی‌سازی تجهیزات و قطعات پالایشگاهی در این مجتمع ۹۷ درصد رشد داشته است.

رشد ۹۷ درصدی تامین تجهیزات پالایشگاهی پارس جنوبی از سازندگان داخلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  احمد گوجانی تاشاری افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری برای تقویت سازندگان داخلی وهمسویی کامل با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مجتمع گاز پارس جنوبی اقدامات موثر درمسیر بومی سازی دانش فنی تجهیزات و قطعات با هدف تامین نیاز‌های پالایشگاهی و توانمند‌سازی سازندگان داخلی انجام داده و به صرفه‌جویی بسیار خوبی دست یافته است.
    وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سازندگان داخلی ادامه داد: با تشکیل جلسات متعدد در کمیته‌ تخصصی مکانیک برای راهبری پروژه‌های تامین اقلام و تجهیزات مکانیکی مورد نیاز و اخذ مصوبه از شورای خودکفایی، موفق شدیم برای انجام مهندسی معکوس و بومی‌سازی تمامی پمپ‌های رفت و برگشتی، تفاهم‌نامه‌ای را بین شرکت هسا و مجتمع ثبت کنیم.
    گوجانی تاشاری، به تفاهم‌نامه‌ ساخت پمپ رفت و برگشتی در سال 94 اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت و مراحل تست میدانی پمپ رفت و برگشتی گلایکول با موفقیت انجام شد و در ادامه این تفاهم‌نامه، مقاوله‌نامه‌ای برای ساخت یک نمونه از پمپ‌های رفت و برگشتی مجتمع در نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز به امضای مدیران عامل دو شرکت رسید.
    وی بیان کرد: در حوزه‌ شیرآلات با بررسی‌های انجام شده و مراحل شناسایی، تجمیع، تنوع‌ زدایی و نیاز‌سنجی انواع شیرآلات پروانه‌ای و اکچیتورهای موجود در پالایشگاهها، یکپارچه‌سازی اسناد فنی موجود و شناسایی مدل‌های مشابه هر تجهیز در دستور کار قرار داشته است که با اقدامات انجام شده، قرارداد ساخت انواع شیر‌های پروانه‌ای و اکچیتورها با شرکتهای توانمند سازنده داخلی منعقد شدد.
    دبیر شورای خودکفایی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: به‌منظور بهره‌مندی از توانمندیهای علمی، تحقیقاتی، کارگاهی و آزمایشگاهی و ظرفیتهای بالفعل و بالقوه برای ایجاد فرصتهای بهبود و توسعه و با توجه به سوابق مثبت اجرایی شرکتهای سازنده‌ داخلی در زمینه ساخت مبدل‌های صفحه‌ای، اجزا و قطعات آن و همچنین پیرو مصوبات شورای خودکفایی مجتمع در سال 94، تفاهم‌‌نامه‌ای جهت شناسایی، تجمیع، یکسان‌سازی و تنوع‌زدایی مبدل‌های صفحه‌ای موجود در پالایشگاه‌های مجتمع با سازنده داخلی منعقد شد .
    وی بیان کرد: در بخش قطعات و تجهیزات برقی و ابزار، تفاهم‌ نامه‌ اتصالات ابزار دقیق،‌ شیرهای سوزنی و چند راهه‌های موجود، به امضای مدیران عامل مجتمع و شرکت پارس رگولاتور منعقد شد.
    گوجانی تاشاری ادامه داد: به‌دلیل حساسیت زیاد کارتهای الکترونیکی و قطعات ابزار دقیقی، متخصصان مجتمع در کمیته‌ تخصصی برق و ابزاردقیق پس از بررسی‌های لازم و تست‌های میدانی، موفق به ساخت نمونه‌های متعددی از کارتهای الکترونیکی توسط شرکتهای سازنده‌ توانمند داخلی شد که نتایج آن بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.
    وی بیان کرد: همچنین پیرو مصوبات شورای خودکفایی مجتمع گاز پارس جنوبی، قراردادی برای ساخت کارتهای الکترونیکی مربوط به توربین‌های گازی با سازنده‌ داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی بین مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت مورد نظر منعقد شد.
    مجتمع گاز پارس جنوبی هم اکنون مسئولیت تولید و نگهداری فازهای به بهره برداری رسیده طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی را برعهده دارد.

    برچسب ها