عصر خودرو

تزریق منابع بیشتر به تولید;

کاهش نرخ سود بانکی تا چند روز آینده

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی تا چند روز دیگر محقق می‌شود، گفت: نرخ تورم تا یک‌ماه آینده به مرز تک رقمی می‌رسد.

کاهش نرخ سود بانکی تا چند روز آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، ولی الله سیف گفت: واحدهای تولیدی که کمتر از یک میلیارد تومان بدهی دارند، می توانند بدون پرداخت 6 درصد جریمه دیرکرد وام‌های خود را برای یک سال تمدید کنند، ضمن اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی تا چند روز دیگر محقق می شود و این هم به صنایع کمک خواهد کرد.

    رئیس بانک مرکزی اعلام کرد: علاوه بر 16 میلیارد تومانی که قبلا برای کمک به صنایع کوچک و متوسط در نظرگرفته شده است، منابع مالی بیشتری هم در اختیار این واحدها قرار خواهد گرفت.

    وی همچنین با اشاره به اینکه روند کاهنده نرخ تورم همچنان ادامه دارد و در مدت یک تا دو ماه آینده به مرز تک رقمی می رسد، اظهار داشت: براساس منطق اقتصادی، با کاهش نرخ تورم بی تردید نرخ سود بانکی باید کاهش پیدا کند.

    سیف ادامه داد : تصمیمی که بانک‌ها برای کاهش 15درصدی سود سپرده بانکی گرفته اند در مسیر برنامه هایی است که بانک مرکزی ترسیم کرده و در عین حال بازار پول با عکس العمل طبیعی خود اهدافی را که بانک مرکزی ترسیم کرده است، محقق خواهد کرد.

    برچسب ها