عصر خودرو

رکورد صادرات نفت شکسته شد؛

یک‌روزه ۷ میلیون بشکه نفت صادر شد

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به پهلوگیری ۹ فروند نفتکش در بزرگترین پایانه نفتی ایران، اعلام کرد: رکورد ترافیک نفتکش‌ها و صادرات نفت ایران در سال ۹۵ شکسته شد.

یک‌روزه ۷ میلیون بشکه نفت صادر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سید پیروز موسوی با بیان اینکه روز گذشته برای نخستین بار 8 فروند کشتی نفتکش به طور همزمان در اسکله شرقی، غربی پایانه نفتی خارگ پهلوگیری، بارگیری و جداسازی شده‌اند، گفت: علاوه بر ای،   عملیات تحویل نفت خام به یک کشتی نفتکش از طریق عملیات کشتی به کشتی «Ship&Ship» انجام شده است.

    مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعلام اینکه در مجموع با پهلوگیری این تعداد کشتی نفتکش رکورد صادرات نفت خام ایران در سال 95 شکسته شد، تصریح کرد: در مجموع حدود 7 میلیون و 100 هزار بشکه نفت خام روز گذشته صادر شده است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با وجود بارگیری همزمان 9 فروند کشتی نفتکش اما امکان پهلوگیری و بارگیری دهمین کشتی نفتکش هم در پایانه نفتی خارگ وجود داشت، اظهار داشت: در شرایط فعلی تمامی زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات به کشتی‌های نفتکش ایرانی و خارجی در پایانه خارگ ایجاد شده است و هیچ‌گونه محدودیت فنی و عملیاتی برای ارائه خدمات به کشتی‌های نفتکش وجود ندارد.

    موسوی با یادآوری اینکه روز گذشته از مجموع 9 کشتی نفتکش پهلوگیری و بارگیری شده در پایانه نفتش خارگ تعدادی کشتی متعلق به شرکت‌های نفتی خارجی بوده است، تاکید کرد: روز گذشته نفتکش‌هایی از چین، هند، کره جنوبی و یک کشور اروپایی در پایانه خارگ بدون هیچ گونه مشکلی پهلودهی و بارگیری شده است.

    به گفته مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، تمامی مراحل پهلودهی، بارگیری و جداسازی این 8 فروند کشتی نفتکش توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

    بر اساس این گزارش، بیژن زنگنه وزیر نفت هفته گذشته در صحن مجلس شورای اسلامی حجم صادرات نفت خام ایران را بیش از دو میلیون بشکه در روز عنوان کرده و گفته بود: روند افزایش تولید و صادرات نفت خام ایران ادامه می یابد.

    برچسب ها