عصر خودرو

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مطرح کرد؛

نیاز به حمایت دولت برای آغاز صادرات سیمان از بورس کالا

عصر بازار- در شرایطی که از روز گذشته عرضه داخلی سیمان در بورس کالای ایران آغاز شده است، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از پافشاری فعالان این صنعت برای شروع صادرات هدفمند این محصول از طریق بورس کالا خبر می دهد.

نیاز به حمایت دولت برای آغاز صادرات سیمان از بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: با وجود اینکه تلاش های این انجمن طی دو سال اخیر برای آغاز صادرات پر حجم سیمان از بورس کالای ایران به نتیجه نهایی نرسیده و همچنان در انتظار پاسخ نهادهای تصمیم گیر هستیم، قاطعانه برای ورود سیمان به تالار صادراتی بورس کالا پا فشاری می کنیم.

    عبدالرضا شیخان افزود: اگر چه قیمت سیمان در راستای استراتژی نظام عرضه و تقاضا و تنظیم بازار داخلی و صادراتی از شمول قیمت گذاری دولتی خارج شده، اما این امر دلیل نمی شود که ما بخواهیم به صورت مستقل و به دور از شفافیت و بازار رقابتی بورس صنعت خود را هدایت کنیم.

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تاکید: ما همچنان درصدد صادرات سیمان از طریق بورس کالای ایران به بازارهای جهانی هستیم و برای اینکه بتوانیم برای فروش سیمان صادراتی در بورس کالا برنامه ریزی کنیم به حمایت دولت نیازمندیم.

    وی با بیان این‌که اکنون با مازاد تولید سیمان در کشور روبرو هستیم اظهار کرد: خوشبختانه تولید سیمان به طور کامل پاسخگوی نیاز داخلی کشور است، اما بهتر است دست روی دست نگذاریم و تا رسیدن به اهدافمان، بازار داخلی را به سمتی سوق دهیم که علاوه بر توسعه صادرات، تقاضا داخلی نیز افزایش یابد.

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به مزایای ورود سیمان به رینگ صادراتی گفت: با عرضه سیمان صادراتی در بورس کالای ایران می‌توانیم قیمت‌ها را در مرز رقابتی قرار دهیم و به این واسطه دست دلالان و سودجویان را از این بازار کوتاه کنیم، البته نا گفته نماند که این کار زمانی نتیجه خواهد داد که موانع ورود به بورس کالا از سر راهمان برداشته شود تا همه تولیدکنندگان سیمان داخلی وارد این بازار معاملاتی شفاف شوند.

    وی در پایان گفت: امروز شرایط شرکت های تولیدی سیمان به گونه ای است که ایجاب می کند با تشکیل کنسرسیوم های جدید صنعت را از رکود نجات دهیم.

    برچسب ها