عصر خودرو

پیش‌بینی وزیر دارایی سابق روسیه:

نفت در ۲ سال آینده بین ۴۰ تا ۶۰ دلار باقی می‌ماند

عصر بازار- وزیر دارایی سابق روسیه اعلام کرد: قیمت نفت در دو سال آینده در محدوده ۴۰ تا ۶۰ دلاری تثبیت خواهد شد.

نفت در ۲ سال آینده بین ۴۰ تا ۶۰ دلار باقی می‌ماند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، الکسی کوردین، رئیس مرکز توسعه استراتژیک روسیه و وزیر دارایی پیشین این کشور اعلام کرد: «‌پیش‌بینی قبلی من همچنان پابرجاست. در سه سال پیش رو، که یک سال از آن تقریبا تمام شده است، قیمت نفت بسیار پرنوسان خواهد بود. ما در مرحله‌ای قرار داریم که عرضه نفت در حال تنظیم خود با تقاضای جدید است. با در نظر گرفتن تکنولوژی‌های جدید و منابع تجدیدپذیر جهان رشد جدیدی را تجربه خواهد کرد. میزان عرضه و تقاضا اصلاح خواهد شد. البته برای این موضوع دو سال زمان لازم است. در این مدت، قیمت‌ها ممکن است به 60 دلار رسیده و تا 30 دلار نیز سقوط کند. چنین نوساناتی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.»

    بودجه فعلی روسیه با توجه به نفت 50 دلاری تنظیم شده است. چندی پیش، وزیر دارایی روسیه اعلام کرده بود که در نظر دارد اصلاحاتی را در بودجه جاری بر اساس نفت 40 دلاری به انجام برساند.

    به نظر می‌رسد بودجه تصویب شده روسیه برای سال 2016 با کسری 3 درصدی GDP مواجه شود. این در حالی است که هزینه‌های دولت 16 هزار میلیارد روبل (244 میلیارد دلار) و درآمد آن 13.7 هزار میلیارد روبل (209 میلیارد دلار) در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها