عصر خودرو

خرید هواپیمای نو و تامین قطعه

مذاکره ۷ ایرلاین ایرانی با بوئینگ

عصر بازار- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از مذاکره ۷ ایرلاین با شرکت بوئینگ خبر داد و گفت: این مذاکرات برای خرید هواپیمای نو و تامین قطعات بوده است.

مذاکره ۷ ایرلاین ایرانی با بوئینگ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مقصود اسعدی سامانی در خصوص مذاکره ایرلاین‌های ایرانی با شرکت بوئینگ، گفت: ایران ایر به طور مستقیم مشغول مذاکره با شرکت بوئینگ است اما سایر ایرلاین‌ها هم مذاکراتی را با این شرکت انجام داده اند که در حال پیگیری آن هستند.

    وی با بیان اینکه سال گذشته که نمایندگان بوئینگ به ایران آمدند، ایرلاین‌های دیگر هم با آنها دیدار داشتند، افزود: از آن زمان تاکنون، مذاکرات شرکت‌ها با بوئینگ ادامه دارد تا بتوانند به امضای قرارداد برسند.

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اعلام اینکه 6 تا 7 ایرلاین با نمایندگان شرکت بوئینگ مذاکره کرده اند، اظهار داشت: این مذاکرات برای خرید هواپیمای نو و تامین قطعات بوده است.

    سامانی با تاکید بر اینکه به طور حتم از فاینانسورهای خارجی برای خرید هواپیماهای نو استفاده می شود، گفت: به دلیل نیاز به تامین مالی این خرید، باید یک تامین منبع خارجی برای آن وجود داشته باشد زیرا ایرلاین های ایرانی امکان تامین مالی ندارند.

    وی در خصوص اینکه خرید چه نوع مدل هواپیما مدنظر ایرلاین های ایرانی است، افزود: هواپیماهای متنوعی درخواست شده اما بوئینگ 737 به طور حتم بیشترین تقاضا را خواهد داشت، زیرا بیشتر به شرایط ایران سازگار است.

    برچسب ها