عصر خودرو

۵ درصد از سهام «گوهران» در راه فرابورس

عصر بازار- پنجمین عرضه اولیه فرابورس با عرضه سهام شرکت توسعه گوهران امید، از زیر مجموعه های هلدینگ سرمایه گذاری امید فردا انجام می شود.

۵ درصد از سهام «گوهران» در راه فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، جلسه معارفه شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید امروز با حضور مدیرعامل این شرکت و مدیرعامل هلیدنگ سرمایه گذاری امید برگزار شد.

    «گوهران» که در گروه سرمایه گذاری ها و زیر گروه سایر واسطه های مالی قرار دارد، در بازار اول فرابورس پذیرش شده و در روز یکشنبه، 30 خرداد سال جاری در بازار عرضه می شود.

    این شرکت که سرمایه 242 ملیارد تومانی و بالغ بر 2 میلیارد سهم دارد، قرار است در روز اول عرضه، 5 درصد از سهام خود را عرضه کند و در روزهای آتی به عرضه 5 درصد دیگر بپردازد.

    به گفته بهنام محسنی، معاون عملیات و نظارت بر بازار فرابورس، از مجموع 100 میلیون سهم در عرضه اولیه این شرکت، 50 میلیون برای تعیین قیمت اولیه به کار می رود. همچنین 240 هزار سهم برای هر صندوق و 240هزار سهم برای هر کارگزاری در نظر گرفته شده است.

    در ادامه این جلسه، علی عسکری، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری امید در خصوص اطلاعات شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید گفت: این شرکت به دلیل این که سهامداران عمده آن بورسی هستند، ماهیت بورسی دارد. همچنین eps این شرکت بر اساس محاسبات 131 تومان در نظر گرفته شده است.

    همچنین سیاوش وکیلی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید در جلسه معارفه این سهم گفت: پرتفوی شرکت توسعه گوهران امید در حال حاضر شامل 29 درصد سهام از گروه شیمیایی، 10 درصد از گروه رایانه، 10 درصد از گروه ماشین آلات برقی، 9 درصد از گروهی دارایی، 7 درصد از گروه تامین آب، برق و گاز، 7 درصد از سهام گروه بانکی و موسسات مالی و همچنین 18 درصد از سایر گروه هاست.

    او افزود: 99.8 درصد از دارایی سهامداران این شرکت، بورسی است. به همین دلیل NAV این شرکت به راحتی قابل محاسبه است. در طرح های آینده این شرکت نیز راه اندازی صندوق بازارگردانی است که در حال رایزنی با هلدینگ سرمایه گذاری امید برای راه اندازی این صندوق هستیم.

    به گفته وکیلی، آهرین سود این شرکت برای تاریخ 30/9/95، 453 ریال پیش بینی شده است. همچنین وی در خصوص 211 ریال زیان انباشته گفت: این زیان با EPS 253 ریالی، قابل پوشش است. همچنین با فروش بلوک فولاد این زیان پوشش داده می شود.

    مدیرعامل «گوهران» به حفظ پرتفوی مناسب و سرمایه گذاری در سهم های بنیادی به عنوان برنامه اصلی شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیل های این شرکت و همچنین کاهش نرخ سود بانکی که قرار است در کشور صورت بگیرد، سهامداران قطعا در مجمع شرکت، سود خوبی در مقایسه با سیستم بانکی دریافت می کنند و علاوه بر این، هرگونه منابع جدیدی که کسب شود به خرید سهام با DPS بالا اختصاص می یابد.

    همچنین در این جلسه، مهرداد نعمتی، مدیرعامل کارگزاری بانک سپه و مشاور عرضه این شرکت و سهم «وهور» در خصوص روند منفی سهم «وهور» گفت: ناشر این سهم برای کف 180 تومانی، برنامه حمایت از سهم دارد.

    برچسب ها