عصر خودرو

استحصال یک میلیارد فوت مکعب گاز با راه اندازی سکوی ۱۹C پارس جنوبی

عصر بازار- مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی گفت:با راه اندازی سکوی ۱۹C پارس جنوبی یک میلیارد فوت مکعب معادل ۲۵.۸ میلیون متر مکعب گاز از میدان مشترک گاز استحصال می شود.

استحصال یک میلیارد فوت مکعب گاز با راه اندازی سکوی ۱۹C پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حمیدرضا مسعودی شنبه در خرمشهر در نشست خبری اظهارکرد: طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی دارای یک بلوک مرزی با میدان گنبد شمالی کشور قطر است بنا بر این اگر برداشت نفت از این میدان سریع تر شود، از مهاجرت گاز به سمت قطر جلوگیری می شود.
    وی طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی را در اولویت طرح های شرکت ملی نفت ایران دانست و گفت:این طرح دارای چند پروژه است که بخشی شامل عملیات حفاری، بخش سکوها و جکت ها است که عملیات حفاری به اتمام رسیده است.
    مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی افزود: سکوی 19C پارس جنوبی، آبان 94 نصب شد و پیش بینی می شود، عملیات راه اندازی آن تا هفته آینده آغاز شود.
    وی اظهارکرد: همچنین عملیات راه اندازی سکوی 19B آغاز شده و آخر آذر 95 به مدار بهره برداری وارد می شود.
    مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی گفت: خطوط لوله دریایی به طول 225 کیلومتر از سکوی اصلی فاز 19A و سکوی 19C در دریا نصب شده و خط لوله پشت این خط لوله نیز نصب می شود و تزریق و انتقال گاز به سمت پالایشگاه را انجام می دهد.
    مسعودی به طرح توسعه پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: ساخت پالایشگاه طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی در زمینی به وسعت 216 هکتار رو به اتمام است و بخش هایی از پالایشگاه شامل قسمت سرویس های جانبی پالایشگاه، واحدهای ورودی دریافت گاز و تثبیت میعانات گازی و ذخیره سازی میعانات گازی در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
    وی اظهارکرد: هم اینک با استفاده از خط BYPASS از مجاورت سکوی 19C پالایشگاه، 330 میلیون فوت مکعب گاز برداشت می شود که از ابتکارات متخصصان ایرانی در شرکت نفت و گاز پارس است.
    وی گفت: پیش بینی می شود، در هفته آینده نخستین محموله میعانات گازی پالایشگاه برای صادرات آماده شده و با بارگیری بر شناور، برای صادرات آماده شود.
    مسعودی، پیشرفت فیزیکی طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی را 93 درصد عنوان کرد و اظهارکرد: در بخش حفاری و خطوط لوله دریا و زیردریایی نیز به پیشرفت فیزیکی 100 درصدی رسیده ایم و تنها بخش هایی از واحدهای شیرین سازی پالایشگاه باقی مانده است.
    وی با اظهار امیدواری که طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی تا پایان امسال به اتمام برسد افزود: تمامی مراحل مهندسی و اجرایی راه اندازی طرح توسعه فاز 19 به دست پیمانکاران و متخصصان داخلی انجام شده است.
    مجری طرح توسعه فاز 19پارس جنوبی گفت:در بخش ساخت سکوها حدود هفت میلیون و 885 هزار نفر ساعت معادل روزانه 450 تا 500 نفر نیروی مستقیم وغیر مستقیم فعال بودند و در بخش پالایشگاه نیز 125 میلیون نفر ساعت کار انجام شده است.

    برچسب ها