عصر خودرو

محموله میعانات گازی ایران به کره جنوبی صادر شد

عصر بازار- همزمان با افزایش صادرات نفت خام ایران به کره جنوبی، اولین محموله میعانات گازی فاز ۱۹ پارس جنوبی هم به این کشور آسیایی صادر شد.

محموله میعانات گازی ایران به کره جنوبی صادر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر،  حجم صادرات نفت خام ایران در دوران پساتحریم با افزایشی حدود دو برابری به 400 هزار بشکه در روز رسیده و همزمان با افزایش فروش نفت، اولین محموله میعانات گازی فاز 19 پارس جنوبی به این کشور آسیایی صادر شد.

    بر این اساس امروز یک محموله 300 هزار بشکه ای میعانات گازی فاز 19 پارس جنوبی توسط کشتی‌های نفتکش ایرانی راهی کره جنوبی شد.

    سیدپیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تایید صادرات اولین محموله میعانات گازی به کره جنوبی، گفت: این محموله با استفاده از گوی شناور پایانه گاز فاز 12 پارس جنوبی به مقصد شرق آسیا بارگیری و صادر شده است.

    در همین حال سیدمحسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت هم اخیرا با اشاره به امضای قرارداد فروش نفت و میعانات گازی با دو شرکت بزرگ کره جنوبی، تصریح کرده بود: تاکنون قراردادهایی با شرکت‌های «اس کی» و «هیوندایی» کره جنوبی برای فروش نفت خام امضا شده است.

    بیژن زنگنه وزیر نفت هم اردیبهشت ماه سال‌جاری پس از دیدار با «کانگ هو این» وزیر امور زمین، زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی در جمع خبرنگاران درباره حجم فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی پس از لغو تحریم‌ها، گفته بود: فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی با 300 هزار بشکه افزایش در روز به 400 هزار بشکه رسیده است.

    برچسب ها