عصر خودرو

ایران باید تکنولوژی وارد کند;

بازگشت ایران به بازار نفت موجب شکست روسیه شد

عصر بازار- با وارد شدن نفت ایران به بازار، روسیه برای اینکه از فروش نفتش کاسته نشود، نفت خود را با بیشترین تخفیف روانه بازار می کند.

بازگشت ایران به بازار نفت موجب شکست روسیه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، تخفیفی که نفت اورال روسیه در بازار جهانی ارایه کرده، بیشترین میزان از ژانویه سال 2014 بوده است. این کشور نفت خود را با تخفیف بشکه ای 2.40 دلار در بازار عرصه می کند تا بتواند در بازار مشتری پیدا کند.

    نفت خام اورال که مشابه نفت ایران است؛ زمانی که ایران در سال 2012 تحریم شد یکی از کشورهایی که از این موضوع سود برد روسیه بود. اما پس از برداشته شدن تحریم های ایران، روسیه وضعیت سختی را در بازار دارد و برای فروش خود باید تلاش زیادی کند.

    کارشناسان معتقدند که صادرات نفت ایران خیلی از کشور ها را تحت تاثیر قرارداده است.

    بعد از لغو تحریم ها ایران اصلا وقت خود را هدر نداده است.صادارت نفت ایران هم اکنون به  بشکه ای  2.1 میلیون بشکه در روز رسیده است. میزان صادرات ایران در بازار اروپا در ماه می 355 هزار بشکه در روز بوده که در مقیاس با 330 هزار بشکه در آوریل افزایش داشته است.

    آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده که ایران توانسته مشتریان اروپایی را به سمت خود جذب کند.

    کارشناسان معتقدند تنها مشکلی که در حال حاضر ایران وجود دارد این است که باید تکنولوژی های جدید و سرمایه گذاری های تازه ای را جذب کند.

    برچسب ها