عصر خودرو

عضو انجمن فولاد:

وضعیت صنعت فولاد بحرانی است؛ دولت تدبیر جدی کند

عصر بازار-یک عضو انجمن فولاد با اشاره به صحبت‌های اخیر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر حمایت از واحدهای تولیدی با بخشودگی‌های مالیاتی و بانکی، گفت: تسهیلات جدید دولت برای بنگاه‌های کوچک و متوسط مبالغ ناچیز بوده فقط برای فعالیت چند روز واحدها کفایت می کند.

وضعیت صنعت فولاد بحرانی است؛ دولت تدبیر جدی کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، با اشاره به اینکه امروز واحدهای تولیدی فولاد با مشکلات متعددی روبرو هستند، اظهار داشت: اخیراً اخباری مبنی بر تعطیلی گروه ملی فولاد مطرح شده است اما مسئولان این کارخانه معتقدند این واحد تعطیل نشده و فقط برای بازسازی خطوط تولید تعطیل شده است.

    وی با بیان اینکه از این دست واحدهای تولیدی که امروز بنا به دلایلی تعطیل می‌شود در حوزه فولاد بسیار است، افزود: شرایط امروز واحدهای تولیدی اصلاً مناسب نیست در سه ماهه اول امسال به جهت تشدید مشکلات بسیاری از فعالیت‌ها متوقف و یا نیمه تعطیل شده است.

    این عضو انجمن فولاد افزود: در دو هفته اخیر قیمت فولاد در بازارهای جهانی نیز کاهش پیدا کرده است و این موضوع خود تأثیرات بدی را به واحدهای تولیدی داخلی وارد کرده است. در این شرایط آمریکا با سیاستی جدی ممنوعیت واردات محصولات فولادی کشور را تثبیت کرده و تعرفه 250 درصدی را برای محصولات این کشور در نظرگرفته شده است که این موضوع خود باعث می‌شود حجم زیادی از بازار صادراتی چین از بین رفته و آنها تمرکز بیشتری برای کسب بازارهای هدف داشته باشند.

    شهرستانی با بیان اینکه به نظر می‌رسد ظرف 6 ماهه اخیر اگر اتفاق خاصی در بخش فولاد به‌وجود نیاید و سرمایه گذاری جدیدی انجام نشود وضعیت این صنعت بحرانی‌تر خواهد شد، تصریح کرد: امروز اکثر واحدهای تولیدی با کمتر از ظرفیت به فعالیت می‌پردازند در این شرایط واحدهای فولادی که دولتی هستند به هر قیمتی حتی با ضرر نیز به تولید محصول می‌پردازند که این موضوع خود یک رقابت ناسالم را در سطح بازار به‌وجود می‌آورد.

    وی با اشاره به صحبت‌های اخیر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر حمایت از واحدهای تولیدی و بخشودگی‌های مالیاتی و بانکی واحدهای تولیدی، اظهار داشت: متأسفانه این موضوعات فقط در حد حرف مطرح شد و عملاً هیچ بخشودگی مالیات و معوقات بانکی واحدهای تولیدی انجام نشده است حتی سازمان امور مالیاتی با تدابیری سخت‌تر اقدام به اخذ مالیات از واحدهای تولیدی می‌کند.

    این عضو انجمن فولاد با بیان اینکه هیچ گوش شنوایی برای رفع مشکلات تولیدی وجود ندارد، گفت: تقاضا در سطح بازار کاهش پیدا کرده و معوقات بانکی به همراه فشارهای مالیاتی امکان فعالیت را از واحدهای تولیدی گرفته است اگر به این صنعت مریض توجه بیشتری انجام نشود به طور حتم در آینده شاهد اتفاقات بدتری خواهیم بود.

    شهرستانی با اشاره به تسهیلات جدید دولت برای بنگاه‌های کوچک و متوسط گفت: این مبالغ ناچیز فقط برای فعالیت چند روز واحدهای فولادی کفایت می‌کند. دولت اگر می‌خواهد تسهیلاتی را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهد باید با اولویت بندی حمایت لازم را انجام دهد نه آنکه با ارقام اندک فقط نیاز چند روز واحدهای تولیدی را برطرف کند.

    برچسب ها