عصر خودرو

رویترز:

خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا، قیمت نفت را کاهش داد

عصر بازار- خبرگزاری رویترز اعلام کرد، نبود اطمینان ناشی از خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا، قیمت های هفتگی نفت خام را کاهش داد.

خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا، قیمت نفت را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در هفته جاری میلادی ( از دوشنبه گذشته تا کنون)، قیمت نفت برنت دریای شمال تقریبا سه درصد و بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا بیش از 2 درصد کاهش پیدا کرد.
    با این حال، قیمت های نفت خام دیروز (جمعه) حدود چهار درصد کاهش یافت، زیرا کاهش ارزش دلار آمریکا و کاهش نگرانی در مورد خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا، سرمایه گذاران را به خرید دارایی های ریسک دار مانند اوراق بهادار نفتی که بازدهی بیشتری نیز دارند، ترغیب کرد.
    قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن (تیر) دیروز در پایان معاملات بازار لندن با یک دلار و 98 سنت یا 4.2 درصد افزایش، به 49 دلار و 17 سنت در هر بشکه رسید.
    هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز در پایان معاملات بازار کامکس نیویورک با یک دلار و 77 سنت، یا 3.8 درصد افزایش به 47 دلار و 98 سنت رسید.
    قیمت نفت خام آمریکا پنج شنبه گذشته یک دلار و 80 سنت در هر بشکه کاهش یافته بود.
    نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای اصلی جمعه گذشته تقریبا 0.5 درصد کاهش یافت که موجب افزایش تقاضای نفت از سوی خریدارانی شد که واحد پولی آنها ارزی به جز دلار است.
    بریتانیا سوگوار مرگ «جو کاکس» از اعضای پارلمان این کشور است که پنج شنبه گذشته کشته شد. مرگ وی، رفراندوم بریتانیا در مورد خروج یا ادامه عضویت در اتحادیه اروپا را به هفته بعد موکول کرد.
    برخی تحلیلگران می گویند، از آنجا که تصمیم در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هنوز مشخص نیست و منوط به همه پرسی است که پنج شبنه هفته آینده برگزار می شود ، قیمت نفت می تواند بار دیگر به دلیل ترس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، کاهش یابد.

    برچسب ها