عصر خودرو

در پایان معاملات تالار شیشه‌ای

بورس تهران با ۱۹۹ واحد افت شاخص به تعطیلات رفت

عصر بازار: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته با ۱۹۹ واحد کاهش به ۶۵ هزار و ۷۰۳ واحد رسید.

بورس تهران با ۱۹۹ واحد افت شاخص به تعطیلات رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، امروز در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 199 واحد کاهش به 65 هزار و 703 واحد رسید و ارزش روز بازار به 283 هزار میلیارد تومان رسید.

    امروز معامله‌گران بورسی بیش از 344 میلیون برگ بهادار شامل سهام و حق تقدم در قالب 30 هزار نوبت معامله و به ارزش 85 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

    امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 79 واحد افت کرده و به 26 هزار و 39 واحد رسید. شاخص کل با معیار هموزنی 52 واحد کاهش یافته و به 10 هزار و 114 واحد رسید.

    شاخص قیمت  با معیار هموزنی با 44 واحد افت به 8 هزار و 651 واحد رسید. شاخص آزاد شناور با 331 واحد کاهش به 74 هزار و 405 واحد رسید.

    شاخص بازار اول با 204 واحد کاهش به 46 هزار و 701 واحد و شاخص بازار دوم بورس با 79 واحد کاهش به 139 هزار و 752 واحد رسید.

    امروز نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس در تقویت شاخص اثر گذاشته و نمادهای بانک ملت، گروه مپنا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک تجارت، صنایع ملی مس و مخابرات ایران همگی در کاهش شاخص اثرگذار بوده‌اند.

    نمادهای پربیننده معامله‌گران امروز مربوط به بانک صادرات، بانک ملت، پارس خودرو، ایران خودرو، نفت و گاز پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری صنعت نفت و ملی صنایع مس ایران بوده است.

    در جریان معاملات امروز نمادهایی مانند شرکت درخشان جهت جلسه هیأت مدیره و نیز شرکت‌هایی مانند مهرکام پارس و نیز لیزینگ صنعت و معدن متوقف شدند و نمادهایی مانند بانک ملت، پالایشگاه نفت اصفهان، صنایع آذراب، گرانیت مهرام و شرکت تولید مواد الیاف مصنوعی بازگشایی شده و همچنین نماد ساختمانی آبادگران و نماد پمپ‌سازی ایران نیز بازگشایی شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز در بازار نقدی فرابورس ایران شاخص کل با 8 واحد تقویت به 782 واحد و ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به 51 هزار میلیارد تومان رسید امروز معامله‌گران فرابورسی بیش از 49 میلیون برگ بهادار در قالب بیش از 10 هزار نوبت معامله و به ارزش حدود 34 میلیارد تومان یعنی کمتر از نصف ارزش معاملات بورس داد و ستد کردند.

    امروز نمادهای پربیننده فرابورسی مربوط به سهامی ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، گروه پتروشیمی سرمایه‌ ایرانیان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، بانک حکمت ایرانیان و سرمایه‌گذاری مسکن تهران بوده‌اند.

    امروز نمادهای مارون، پترول در تقویت شاخص فرابورس ایفای نقش کرده و نمادهای میدکو، ذوب، هرمز، شرانل، بپاس نیز در کاهش شاخص اثرگذار بودند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو