عصر خودرو

طی امروز رخ داد

داد و ستد ۴۱۵ میلیون اوراق بهادار در فرابورس

عصر بازار- حجم معاملات بازار فرابورس در نخستین روز هفته به حدود ۴۱۵ میلیون ورقه بهادار رسید.

داد و ستد ۴۱۵ میلیون اوراق بهادار در فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در پایان معاملات 29 خردادماه 1395 بازار فرابورس، 414 میلیون و 860 هزار ورقه بهادار به ارزش 851 میلیارد و 770 میلیون ریال در 21 هزار و 153 نوبت معامله شد.
    بیشترین حجم معاملات امروز فرابورس مربوط به خرید و فروش 22 میلیون و 570 هزار سهم بانک دی و بیشترین ارزش معاملات در اختیار پالایش نفت تهران با رقم 68 میلیارد و 900 میلیون ریال بود، ضمن آنکه بانک دی، پالایش نفت تهران و لاوان پربیننده‌ترین نمادهای امروز بودند.
    در عین حال، امروز آیفکس با افت و خیز همراه بود و در پایان با افت بیش از 3 واحدی، عدد 773.94 را نمایش داد و نماد هلدینگ خاورمیانه، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.
    بیشترین افزایش قیمت در نخستین روز هفته به سهام شرکت‌های فرآوری زغال سنگ پروده طبس، بیمه سامان و فولاد آلیاژی یزد اختصاص یافت و در مقابل، بیشترین افت قیمت نصیب شرکت‌های نیرو سرمایه، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و بیمه کوثر شد.
    طبق این گزارش، بازار اول شاهد خرید و فروش 25 میلیون و 560 هزار اوراق بهادار به ارزش 51 میلیارد ریال بود و در بازار دوم 79 میلیون اوراق بهادار به ارزش 215 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.
    بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر با معامله یک میلیون و 710 هزار سهم  به ارزش 18 میلیارد و 440 میلیون ریال بود و پس از آن صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان و آسام بیشترین حجم معامله را داشتند.
    علاوه بر این، بیشترین حجم معاملات در اوراق با درآمد ثابت مربوط به داد و ستد بیش از 121 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا3" بود؛ ضمن آنکه در مجموع، 127 میلیارد ریال معامله در 4 نماد اسناد خزانه اسلامی انجام شد.
    همچنین، هر برگه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در محدوده 853 تا 887 هزار ریال معامله شد و بیشترین افزایش قیمت اوراق مربوط به نماد آذرماه 94 بود.
    این گزارش می‌افزاید، امروز شاهد بازگشایی  نمادهای معاملاتی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و بیمه میهن پس از ارائه اطلاعات واقعی بودیم و در پایان معاملات هم، نماد معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام و نماد معاملاتی شرکت تولید برق عسلویه مپنا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز دوشنبه متوقف شد.

    برچسب ها