عصر خودرو

پیش‌بینی سقوط درآمد اوپک در ۲۰۱۶

عصر بازار- درآمد صادرات نفت اوپک در سال ۲۰۱۶ برای سومین سال پیاپی کاهش می یابد.

پیش‌بینی سقوط درآمد اوپک در ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده است که مجموع درآمد صادرات نفت اوپک در سال ٢۰١٦، به میزان ١٥ درصد و برای سومین سال پیاپی، کاهش خواهد یافت.

    این نهاد دولتی آمریکا پیش بینی کرد درآمدهای صادراتی اوپک در سال جاری میلادی به پایین ترین میزان در بیش از 10 سال اخیر برسد و از سال 2017 دوباره روند افزایشی پیدا کند.

    گزارش این نهاد دولتی آمریکا براساس پیش بینی ها در باره قیمت های جهانی نفت و سطح تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» می افزاید: درآمد کشورهای عضو اوپک از جمله ایران در سال 2016 حدود ٣٤١ میلیارد دلار خواهد بود که حدود ١٥ درصد کمتر از میزان 2015 است.

    آخرین باری که درآمدهای نفتی اوپک در یک دوره سه ساله پیاپی کاهش یافت در میان سال های ١٩٨٣ تا ١٩٨٦ بود.

    بر اساس این پیش بینی، درآمدهای صادراتی اوپک در سال 2016 به کمترین میزان از سال 2004 خواهد رسید که حدود ٢٩٥ میلیارد دلار بود.

    سازمان بین المللی انرژی آمریکا همچنین پیش بینی کرد: درآمد اوپک در سال 2017 به علت افزایش مورد انتظار قیمتهای نفت خام، بالارفتن سطح تولید اوپک و افزایش صادرات اعضای این سازمان، به ٤٢٧ میلیارد دلار برسد.

    این گروه در سال 2015 حدود 404 میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت به سال پیش از آن ٤٦ درصد کاهش یافته است و بیشترین میزان کاهش از هنگام شروع ثبت و ردگیری اطلاعات نفتی توسط این سازمان در سال ١٩٧٥ به شمار می رود.

    عربستان سعودی در سال 2015 میلادی، 130 میلیارد دلار درآمد داشته که بیشترین سهم و بالغ بر یک سوم کل درآمد نفتی اوپک در این سال را به خود اختصاص داده است.

    ارزیابی ها و آمار و ارقام منتشر شده توسط سازمان بین المللی انرژی با نرخ تورم سالانه تطبیق داده نشده است.

    برچسب ها