عصر خودرو

تحلیل تکنیکال شاخص کل

عصر بازار- چند مدتی است که بازار سرمایه بر مدار روند نزولی قرار دارد. در این بین حجم نقدینگی به پایین ترین سطح ممکن خود رسیده و غالب سهامدارانی که در این مدت سهام خریداری کرده اند در زیان بسر می برند.

تحلیل تکنیکال شاخص کل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»،  از سویی زیبایی تحلیل در سادگی آن است. اگر رفتار شاخص کل را نسبت به میانگین متحرک ساده آن که مشتمل بر میانگین 20 کندل آخر می باشد را بررسی کنیم به راحتی متوجه می شویم که در زمان هایی که این میانگین رو به پایین شکسته بازار روند نزولی داشته و زمان¬هایی که این میانگین رو به بالا شکسته سودهای شیرینی را برای سهامدارانش به ارمغان آورده است.
    همچنین، بر طبق این نمودار بازار از تاریخ 22 فروردین 95 سیگنال خروج خود را صادر کرده و روند نزولی در پیش گرفته است.
    بر این اساس، در حال حاضر این میانگین 20 روزه مقاومت مهمی را در قیمت 75700 واحد بوجود آورده که مرز بین روند صعودی و نزولی را نوید می دهد.
    این در حالی است که، در روند فعلی بازار سرمایه شاخص به حمایت 73820 واحد واکنش نشان داده و احتمال نوسانات صعودی وجود دارد اما تا زمانی که مقاومت 75700 واحد شکسته نشود روند صعودی تایید نخواهد شد.
    علاوه بر این، در صورتی که بازار بخواهد بر روند نزولی خود پافشاری کند، انتظار داریم در محدوده 71400 واحد با حمایت قویی روبرو گردد.
    افزون بر این، در حال حاضر با توجه به تحلیل ارائه شده، بازار همچنان با ریسک روبرو بوده و توصیه می گردد تا زمانی که سیگنال جدیدی صادر نشده سهامداران با طمانینه معاملات خود را انجام دهند.

    نویسنده: علی پروین - تحلیلگر کارگزاری پارس ایده بنیان
    برچسب ها