عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری سی‌ولکس کالا:

نبض قیمت شکر در بورس کالا منظم می زند

عصر بازار- پس از رونق معاملات برخی محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران از ابتدای سال جاری، از چند هفته پیش نوبت به شکر رسید تا فعالان بازار این محصول نیز در فضایی شفاف و رقابتی به معامله بپردازند.

نبض قیمت شکر در بورس کالا منظم می زند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالا، مدیرعامل کارگزاری سی‌ولکس کالا با بیان مطلب فوق گفت: هر سال در ماه مبارک رمضان حجم دادوستد شکر در تالار کشاورزی بورس کالا افزایش می یابد. نکته جالب‌توجه جذابیت خرید این محصول در بورس کالاست که رونق معاملات را به دنبال داشته است. براساس آمار، حجم معاملات شکر سفید در بورس کالا از ابتدای سال تاکنون به حدود 95 هزار تن رسیده است در حالیکه طی کل سال 94 در مجموع 142 هزار و 260 تن شکر در بورس کالا معامله شد.

    محمودرضا الهی فرد به‌عنوان یکی از کارگزاران عرضه‌کننده و خریدار شکر در بورس کالا گفت: برنامه‌ها و پیگیری‌های بورس کالا باعث شده است تا شاهد رونق معاملات محصولات کشاورزی در این بازار شفاف باشیم.

    الهی‌فرد گفت: شکر از سال گذشته تا کنون تنها 100 تومان رشد قیمت داشته است البته این افزایش نرخ در ماه مبارک رمضان نبوده به طوریکه هر ساله در این ماه تقاضا برای شکر افزایش می یابد اما وزارت جهاد‌کشاورزی برای جلو‌گیری از نوسان قیمتی، نرخ این محصول را 2300تومان در هر کیلو‌گرم اعلام کرده که در بورس حداکثر با رقابت بین 50 تا 100 تومان در هر کیلو به فروش می رسد؛ این در شرایطی است که قیمت شکر در بازار آزاد بین 2300 تا 2500 تومان قیمت دارد.

    وی در پایان اظهار داشت: اعلام قیمت شکر و معاملات این محصول در بازار رقابتی بورس کالا سبب شده تا شاهد رشد نرخ این محصول در بازار نباشیم به طوریکه عرضه و تقاضای مستمر و منظم شکر در تالار محصولات کشاورزی موجب نظم در بازار آزاد این محصول نیز شده است

    برچسب ها