عصر خودرو

کاهش ۳ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت در معاملات هفته گذشته ۳ درصد کاهش یافت و در پایان معاملات به ۴۹ دلار و ۱۷ سنت رسید.

کاهش ۳ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که کاهش ارزش دلار و کمتر شدن نگرانی ها از خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا سرمایه گذاران را تشویق کرده تا در دارایی های پرریسک تر سرمایه گذاری کنند، قیمت نفت روز جمعه حدود 4 درصد افزایش یافت.

    قیمت نفت برنت علاوه بر جبران کاهش 3.6 درصدی جلسه قبل، افزایش بیشتری را نیز شاهد بود، اما با این وجود، قیمت این شاخص نفتی در پایان معاملات هفتگی به دلیل کاهش قیمت در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه، کاهشی بود.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 98 سنت، معادل 4.2 درصد افزایش به 49 دلار و 17 سنت رسید.

    قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 77 سنت، معادل 3.8 درصد افزایش به 47 دلار و 98 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در جلسه قبلی یک دلار و 80 سنت کاهش یافته بود.

    قیمت نفت برنت در این هفته حدود 3 درصد و قیمت نفت خام آمریکا بیش از 2 درصد کاهش یافت.

    ارزش دلار روز جمعه نزدیک به نیم درصد کاهش یافت و از بالاترین رقم 2 هفته اخیر که روز پنجشنبه به ثبت رسیده بود عقب نشینی کرد.

    قتل یکی از اعضای پارلمان انگلیس و از حامیان پر سر و صدای ماندن این کشور در اتحادیه اروپا موجب شده تا برگزاری رفراندوم هفته آینده در این کشور درباری جدایی از اروپا در هاله ای ابهام قرار گیرد.

    افزایش قیمت نفت در حالی بود که آمارهای شرکت بیکر هاگز نشان داد که شرکت های انرژی آمریکایی برای سومین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری نفت خود را افزایش داده اند و این نشان دهنده افزایش تولید است.

    برخی تحلیلگران گفتند، با توجه به اینکه وضعیت ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا همچنان تا رفراندوم پنجشنبه آینده نامشخص است، ممکن است قیمت نفت بار دیگر به دلیل نگرانی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تحت فشار قرار گیرد.

    برچسب ها