عصر خودرو

مدیرعامل سابق اِنی:

تولید نفت ایران به ٥ میلیون بشکه در روز می‌رسد

عصر بازار- مدیرعامل پیشین شرکت اِنی اعلام کرد در سه سال آینده، تولید نفت ایران به تدریج افزایش می یابد و به سطح پنج میلیون بشکه در روز می‌رسد.

تولید نفت ایران به ٥ میلیون بشکه در روز می‌رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پائولو اسکارونی مدیر عامل پیشین شرکت انی، اعلام کرد تولید نفت ایران به آهستگی روند افزایشی خود را پی خواهد گرفت.

     

    براساس گزارش شبکه خبری بلومبرگ،  وی اعلام کرد: تولید نفت ایران به آهستگی افزایش می یابد، اما روند افزایشی آن مشهود است.

     

    به گفته این بازرگان ایتالیایی، هنوز قراردادهای زیادی میان شرکتهای غربی و ایرانی امضا نشده است و این قراردادها برای افزایش تولید از میدانهای ایران ضروری هستند، اما این قراردادها به تدریج امضا می شوند و تا زمانی که میان ایران و دیگر کشورها روابط حسنه بر قرار بماند، ادامه می یابند.

     

    اسکارونی گفت: پیش بینی می کنم که ایران در سه سال آینده، روزانه پنج میلیون بشکه نفت تولید داشته باشد که از دید هیدروکربوری، بی گمان توان تحقق آن را دارد.

     

    وی همچنین با اشاره به رشد یک میلیون بشکه ای تقاضای روزانه و اختلال در تولید نفت در نقاط مختلف جهان، اعلام کرد: بازار نفت رو به توازن بر می گردد و گمان می کنم در ادامه سال، قیمت نفت در بازه 50 تا ٥٥ دلار برای هر بشکه باقی بماند.

     

    وی افزود: مسئله اصلی این است که آیا رشد قیمت نفت تا مرز 100 دلار برای هر بشکه نیز ادامه می یابد یا این که سقفی برای افزایش قیمت وجود دارد؛ من باور دارم که سقفی وجود دارد.

     

    به گفته اسکارونی، اگر قیمت نفت به بیش از ٦٥ دلار برای هر بشکه برسد، تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا دوباره تولید خود را افزایش می دهند و این مسئله سبب افت قیمت می شود.

     

    مدیرعامل پیشین انی همچنین هشدار داد با توجه به افت شدید سرمایه گذاری در صنعت نفت، جهان در پنج سال آینده با کمبود نفت رو به رو خواهد شد.

    وی با اشاره به این که تولید نفت میدانهای کنونی به طور میانگین سالانه پنج درصد کاهش می یابد، گفت: در چهار سال آینده، تولید این میدانها 20 درصد کمتر از سطح کنونی می شود، و اگر در تولید جدید سرمایه گذاری نشود، این کاهش تولید به معنای کمبود نفت در جهان خواهد بود.

    برچسب ها