عصر خودرو

آغاز معاملات بورس در آخرین شنبه بهار

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که با توجه به نوسان مثبت شاخص در آخرین دقایق هفته گذشته و همچنین رفع چند ابهام شاهد بهبود روند معاملات باشیم.

آغاز معاملات بورس در آخرین شنبه بهار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ملت بازار، درب‌های تالار شیشه‌ای در شرایطی بعد از تعطیلات پایان هفته به روی سهامداران گشوده می‌شود که نماگر بازار در هفته گذشته عملکرد مناسبی نداشت و با افت 1999 واحدی موجی از بد‌بینی را میان سهامداران ایجاد کرد.

    تنش‌های بوجود آمده میان سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت اقتصاد مبنی بر دریافت اطلاعات سهامداران و همچنین زمان تسویه حساب صندوق‌های اعتباری و افت قیمت جهانی نفت در کنار فرسایشی شدن روند نزولی شاخص طی چند هفته اخیر از جمله دلایل ریزش بازار سهام در هفته گذشته به حساب می‌اید.

    با این وجود در آخرین دقایق بازار در هفته گذشته روند معاملات به گونه‌ای پیش رفت که بسیاری از سهامداران به آینده بازار در این چند روز پایانی بهار امیدوار شده و تابستانی گرم را برای تالار شیشه‌ای متصور باشند.

    افزایش احتمالات مبنی بر به تعویق افتادن قانون اخذ مالیات بر افزایش سرمایه از محل تجدید و ارزیابی دارایی‌ها و هم چنین صحبت‌های وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس مبنی بر عدم ارائه اطلاعات سهامداران به سازمان هدفمندی یارانه ها، کاهش نرخ سود بانکی، افت چشم گیر قیمت سهام شرکت‌ها و رسیدن به محدوده ای اشباع فروش و قرار گرفتن شاخص در منطقه ای که از منظر تکنیکالی حمایت معتبر بازار به حساب می اید از جمله دلایل تغییر جهت بازار در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بود.

    اما معاملات امروز در شرایطی آغاز می‌شود که انتظار می‌رود با وجود کمبود نقدینگی در بازار شاهد بهبود روند معاملات و افزایش تقاضا در بازار باشیم و به تبع ان نماگر بازار روزهای سبزی را پیش رو داشته باشد. اگر چه احتمال می‌رود با توجه به زمان ارائه گزارش سه‌ماهه شرکت‌ها این روند چندان طولانی نباشد.

    همچنین در بازارهای جهانی شب گذشته قیمت جهانی طلا رشد چشم‌گیری داشت و با افزایش 21 دلاری به 1302 دلار رسید. در همین حال قیمت جهانی نفت نیز با رشد دو دلار و 21 سنتی به 49 دلار و 25 سنت رسید و در بازار فلزات اساسی شاهد افت قیمت های در میان هر پنج فلز کلیدی مس، سرب، روی، نیکل و آلومینیوم بودیم.

    در میان صنایع بازار خودرویی‌ها که این روزهای به عنوان لیدر بازار عمل می‌کنند و در چهارشنبه گذشته اولین صنعت بورسی بودند که به مدار صعودی بازگشت تحت تاثیر حمایت وزیر صنعت از صنعت خودرو و همچنین پیشرفت‌های قرارداد سایپا با سیتروئن با افزایش تقاضا مواجه شده و روند رو به رشدی را در پیش بگیرند.

    همچنین در گروه پالایشی‌ها انتظار می‌رود با وجود از سر گیری روند رو به رشد قیمت جهانی نفت شاهد بهبود روند معاملات در نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    بانک‌هانیز که از روز چهارشنبه در واکنش به خبر کاهش نرخ سود بانکی و افزایش سرمایه برخی زیر مجموعه‌ها با افزایش تقاضا مواجه شده بودند امروز نیز روز متعادلی را پیش رو داشته باشند.

    در گروه فلزات اساسی پیش‌‌بینی می‌شود در واکنش به افت قیمت جهانی فلزات اساسی شاهد روز کم‌رمقی در جریان معاملات نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    به این ترتیب انتظار می‌رود بازار سهام روز آرامی داشته باشد و روند رو به رشد متعادلی را در پیش بگیرد. و بعد از مدت‌ها شاهد رشد نسبی حجم و ارزش معاملات و ورود نقدینگی به بورس باشیم.

    برچسب ها