عصر خودرو

در بورس انرژی؛

چهار نیروگاه جدید به جمع عرضه‎کنندگان بازار برق پیوستند

عصر بازار- در جلسه معاملاتی امروز (شنبه ۲۹ خرداد ماه ۹۵)، در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال‎های ۴۰۴ و ۴۰۴ پالایش نفت تبریز، حلال ۴۰۲پالایش نفت کرمانشاه، متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی و کالاهای حلال ۴۰۲ و نفت‌کوره ۲۸۰ پالایش نفت تبریز در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی عرضه خواهند شد.

چهار نیروگاه جدید به جمع عرضه‎کنندگان بازار برق پیوستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در جریان معاملات آخرین روز هفته (چهارشنبه 26 خرداد 95)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای نیتروژن مایع پتروشیمی مبین، برش سنگین، گاز پروپان صنعتی، گاز بوتان صنعتی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام و حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و کالاهای حلال 402 و نفت‌کوره 280 پالایش نفت تبریز در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران مورد عرضه قرار گرفتند.

    کل معاملات صورت گرفته در عرضه ‌های عادی و عرضه ‌های مازاد بازار فیزیکی در این روز معادل 2 هزار و 415 تن و به ارزش بیش از 30 میلیارد و 661 میلیون ریال بود.

    طی این جلسه معاملاتی، بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله یک هزار و 276  قرارداد معادل 18 هزار و 488 مگاوات ساعت به ارزش بیش از 6 میلیارد ریال بود.

    در آغاز جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 25 تیر95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 30 خرداد 95، 31 خرداد 95 و 1 تیر95 متوقف شدند.

    از اخبار قابل توجه بازار برق بورس انرژی می‎توان به ورود چهار نیروگاه برق‎آبی متعلق به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (شامل نیروگاه‎های گتوند، لوارک، شهید رجائی و کارون چهار) به بازار برق بورس انرژی ایران اشاره کرد که با این حساب تعداد نیروگاه‎های مجاز به عرضه در بورس انرژی به عدد 40 رسیده است. این نیروگاه‎ ها پس از طی مراحل پذیرش، دریافت کد و تعریف دارایی، قابلیت عرضه در بازار برق بورس انرژی ایران را خواهند داشت.

    در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به بیش از 36 میلیارد و 669 میلیون ریال بالغ شد.

    برچسب ها