عصر خودرو

دومین عرضه اولیه سرمایه‌گذاری امید فردا کلید می‌خورد

آخرین گمانه زنی‌ها از کشف قیمت سهام «گوهران»

بلوک ۱.۵ درصدی «مبارکه» به «وامید» رسید

عصر بازار- فردا یکشنبه ۵ درصد از کل سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید با زیان انباشته بیش از ۳۷ میلیارد تومانی برای اولین بار پس از پذیرش در بازار اول فرابورس ایران در نماد «گوهران» عرضه عمومی می‌شود.

آخرین گمانه زنی‌ها از کشف قیمت سهام «گوهران»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، روز یکشنبه 30 خرداد ماه 95 تعداد یکصد میلیون سهم معادل 5 درصد از کل سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید برای اولین بار پس از پذیرش در بازار اول فرابورس ایران در نماد «گوهران» عرضه می‌شود.

    سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در حالی خود را آماده عرضه اولیه سهام  و حضور در بازار سرمایه کشور می‌کند که طی روز چهارشنبه هفته قبل با واگذاری 1.149.667.097 سهم معادل 1.53درصد از سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان به ارزش 1.793 میلیارد ریال و به قیمت پایه هر سهم 1.560ریال به مالک خود یعنی شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، مطالبات این شرکت را از این محل تسویه کرده است.

    سیاوش وکیلی، مدیر عامل سرمایه گذاری توسعه گوهران امید در این ارتباط عنوان کرد: با توجه به قیمت عرضه و فروش هر سهم معادل 1.560 ریال، این معامله آثار سود یا زیانی برای این شرکت نداشته است.

    بر اساس این گزارش، "گوهران" در مجمع عادی سالیانه منتهی به پایان آذر ماه 94 با برجا گذاشتن زیان انباشته 37 میلیارد و 827 میلیون و 700 هزار تومانی برای سهام داران خود بدون تصمیمی برای تقسیم سود نقدی صورت‌های مالی را به تصویب رسانده است.

    حق حضور هر یک از اعضای هیات مدیره غیر موظف این شرکت زیانده 950 هزار تومان بابت برگزاری یک جلسه در ماه برای دوره مالی 95 تعیین شده است.

    براساس این گزارش "گوهران " در صورت وضعیت سبد دارایی های خود با سرمایه 200 میلیارد تومانی ذخیره‌ای به میزان 103 میلیارد و 590 میلیون و 600 هزار تومان را از بابت کاهش ارزش سرمایه گذاری ها احتساب کرده و با برخورداری از سهام 56 شرکت مختلف در پرتفوی بیشترین سهم را به دو صنعت محصولات شیمیایی و واسطه گری‌ مالی اختصاص داده است.

    مطابق با خبرهای دریافتی از فرابورس فردا یکشنبه ابتدا 50 میلیون سهم "گوهران" برای کشف قیمت در ایستگاه های معاملاتی کارگزاری ها عرضه و سپس 50 میلیون سهم دیگر برای تخصیص به معامله گران برخط(آنلاین) عرضه خواهد شد.

    بر این اساس با احتساب تعداد 50 هزار نفری معامله گران برخط می توان سهمیه 1000 سهمی برای هر معامله گر را حدس زد.

    "گوهران" یکی از زیر مجموعه های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید به شمار می رود که پس از عرضه اولیه سهام "هور" در کمتر از 10روز گذشته از سوی "امید" به بازار سرمایه پا می گذارد.

    برخی گمانه زنی ها در این زمینه کشف قیمت این سهم در حول و حوش 100 تا 120 تومانی حکایت دارد.

    برچسب ها