عصر خودرو

استفاده از فاینانس خارجی راه حل تامین مالی برای خروج از شرایط رکودی

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با استفاده از سیاست های سرکوب قیمتی غیر منطقی نرخ تورم کاهش یافته است، گفت:استفاده از فاینانس خارجی نیز یکی از راهکارهای مطلوب در تامین مالی برای خروج از شرایط رکودی است.

استفاده از فاینانس خارجی راه حل تامین مالی برای خروج از شرایط رکودی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه کنترل تورم در شرایط کنونی ناشی از عوامل داخلی و بیرونی است، گفت: بخشی از کنترل تورم ناشی از سیاست های داخلی و بخشی ناشی از سیاست های کلان اقتصاد جهانی است.

    نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به رکود جهانی اقتصاد افزود:شرایط رکودی جهانی سبب شده قیمت نفت از 100 دلار به 30 دلار کاهش پیدا کرده و قیمت سنگ آهن و مس کاهش قیمت محسوسی پیدا کنند، لذا به دلیل صادرات مواد خام ایران یکی از متضرر ترین کشورها در شرایط رکودی است.

    جنس رکود کاهش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت

    پورابراهیمی با بیان اینکه جنس رکود کاهش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد:با کاهش تقاضا و افزایش تولیدات قیمت ها کاهش می یابد، لذا این بخش کاهش نرخ تورم بیرونی بوده و به دولت ارتباطی ندارد.

    وی اظهار کرد:سیاست های اجرایی دولت برای کاهش نرخ تورم در اقتصاد ارزشمند بوده، اما اینکه با رویکرد سرکوب قیمتی اجازه داده نشود، قیمت ها متناسب و منطقی رشد کنند، اثرات منفی در اقتصاد کشور می گذارد.

    رکود جهانی سبب تعطیلی واحدهای تولیدی در ایران شده است

    پورابراهیمی با بیان اینکه رکود جهانی سبب تعطیلی واحدهای تولیدی در ایران شده است، افزود:بسیاری از کشورهای دنیا با شرایط مشابه ایران با اجرای سیاست های مناسب مانع تعطیلی واحدهای تولیدی خود شده اند.

    وی با بیان اینکه کاهش نرخ تورم در اقتصاد ایران ناشی از سه مولفه اصلی است، ادامه داد:رکود جهانی و منطقه ای به دلیل کاهش قیمت نفت، رکود داخلی به واسطه سیاست های دولت های قبل، سیاست های دولت یازدهم در کنترل تورم از طریق سرکوب قیمت ها رخ داده است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استفاده از فاینانس خارجی نیز یکی از راهکارهای مطلوب در تامین مالی برای خروج از شرایط رکودی است، تصریح کرد:در شرایط پسا تحریم باید زمینه جذب سرمایه گذار خارجی فراهم شود، همچنین تامین مالی دولت با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه کشور به عنوان بهترین گزینه در خروج از رکودشرایط فعلی در دستور کار دولت قرار بگیرد.

    برچسب ها