عصر خودرو

سکوی فاز ۱۹ پارس جنوبی بارگیری شد

عصر بازار- مدیر پروژه فاز ۱۹ پارس جنوبی گفت: بارگیری سکوی فاز ١٩A پارس جنوبی با ظرفیت فرآورش یک میلیارد فوت مکعب گاز روز پنجشنبه از یارد خرمشهر آغاز شد.

سکوی فاز ۱۹ پارس جنوبی بارگیری شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، براساس گفته‌های مدیر پروژه فاز 19 پارس جنوبی بارگیری سکوی فاز ١٩A پارس جنوبی با ظرفیت فرآورش یک میلیارد فوت مکعب گاز روز پنجشنبه از یارد خرمشهر آغاز شد.

    نصب این سکوی 2700 تنی نیمه دوم تیرماه انجام می‌شود که براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان آبان‌ماه تولید گاز از سکوی ١٩شروع می شود.

    فاز ١٩ پارس جنوبی پیشتاز اجرای طرحهای جدید توسعه میدانهای گازی پارس جنوبی است که اردیبهشت ماه امسال شیرین سازی و تزریق گاز شیرین از این فاز به شبکه سراسری انجام شد.

    این پروژه در ناحیه غربی مخزن مشترک پارس جنوبی قرار گرفته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک (حدود 210 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٢١٨ هکتار بین پالایشگاههای فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

    در پالایشگاه گازی فاز ١٩ پارس جنوبی روزانه حدود ٥٧ میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و سایر ناخالصی‌ها از تاسیسات دریایی دریافت و پس از پالایش به محصولات قابل مصرف تبدیل می‌‌شود.

    طرح توسعه فاز ١٩ میدان گازی پارس جنوبی در خردادماه سال ١٣٨٩ از سوی شرکت نفت و گاز پارس، در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت تاسیسات دریایی (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و با رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد. 

    برچسب ها