عصر خودرو

لوک اویل روسیه درخواست بازگشت به طرح های نفتی ایران را تحویل داد

عصر بازار- مدیرعامل لوک اویل یکی از بزرگترین شرکت های نفتی روسیه و جهان با اعلام اینکه درخواست رسمی این شرکت را برای بازگشت به طرح میدان نفتی اناران به ایران تحویل داده است، خواستار حضور گسترده در صنعت نفت و انرژی جمهوری اسلامی شد.

لوک اویل روسیه درخواست بازگشت به طرح های نفتی ایران را تحویل داد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وحید علی اکبروف رئیس لوک اویل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسی «آر ب کا»، گفت: اکنون در حال آماده شدن برای حضور در بازار ایران هستیم و فرصت های بسیاری پیش رو داریم.

    وی در این مصاحبه که امروز (جمعه) پخش شد، اظهار کرد: لوک اویل که به دلیل تحریم های ضد ایرانی همراه استات اویل شریک دیگر از پروژه میدان نفتی اناران خارج شد، اکنون در خواست خود را برای بازگشت ارائه کرده است.
    مقام نفتی روسی ادامه داد: در جریان عملیات انجام شده حوزه نفتی خوبی پیدا کرده بودیم و با توجه به تحویل پیشنهاد رسمی، کارشناسان لوک اویل آماده هستند تا بسیار زود این حوزه را به بهره برداری برسانند.
    وحید علی اکبروف همچنین گفت: ما افزون بر حوزه اناران، با وزارت و شرکت ملی نفت ایران برای مشارکت و همکاری در طرح های بزرگ که در حال بهره برداری هستند، مذاکره می کنیم، و دو توافقنامه با شرکت ملی نفت برای مطالعه بخش ساحلی خلیج فارس امضا کرده ایم که کارشناسان زمین شناسی امکان دسترسی به اطلاعات را یافته اند.
    وی همچنین پیشتر با اعلام اینکه لوک اویل برای تصفیه نفت ایران در پالایشگاه های خود برنامه ریزی کرده است گفته بود: تا پیش از تحریم ها سالانه تا دو میلیون تن نفت از ایران خریداری می کردیم و اکنون نیز علاقه مند به همکاری دوباره در این زمینه هستیم.
    مقام نفتی روسیه ادامه داد: در آینده نزدیک فرمولی را برای تنظیم و امضای موافقتنامه درازمدت در زمینه تحویل گرفتن نفت از ایران برای استفاده در پالایشگاه های لوک اویل تهیه می کنیم.
    لوک اویل بزرگترین شرکت نفتی روسیه که فعالیت های گسترده ای در کشورهای مختلف جهان دارد، سال 2014 بیش از 144 میلیارد دلار فروش نفت داشته است.

    برچسب ها