عصر خودرو

آژانس بین المللی انرژی خبر داد:

افزایش ۷۳۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۱۶

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، ایران در ماه می یعنی تنها ۴ ماه پس از لغو تحریم ها، روزانه ۳.۶۴ میلیون بشکه نفت تولید کرده است که بیشترین تولید نفت این کشور از ژوئن ۲۰۱۱ تاکنون است.

افزایش ۷۳۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، ایران در ماه می یعنی تنها 4 ماه پس از لغو تحریم ها، روزانه 3.64 میلیون بشکه نفت تولید کرده است. این بیشترین تولید نفت این کشور از ژوئن 2011 تاکنون است.

    بر این اساس، تولید نفت ایران از زمان پایان سال 2015، به میزان 730 هزار بشکه در روز افزایش یافته که بیشترین افزایش در میان کشورهای عضو اوپک است.

    مهمتر اینکه، این کشور در حال صدور هزاران تن نفت بیشتر به بازارهای بین المللی است. بر اساس آمارهای موسسه تحقیقاتی کلیپر دیتا، صادرات نفت خام ایران در ماه می به 2.6 میلیون بشکه در روز افزایش یافته که تقریبا 3 برابر رقمی است که این کشور در نوامبر 2015 صادر می کرد.

    ژولیوس واکر، تحلیلگر موسسه جی بی سی انرژی گفت: «ایران در افزایش تولید نفت خود بعد از لغو تحریم ها بسیار موفق بوده است...اما دشوار است که بتوان گفت آیا آنها قادر خواهند بود این سطح از تولید را حفظ کنند یا بیش از این افزایش دهند یا نه.»

    افزایش صادرات نفت ایران به خنثی کردن کاهش تولید نفت کشورهایی نظیر نیجریه و کانادا کمک کرده است.

    بر اساس آمارهای کلیپر دیتا، یک سوم از نفت خام ایران امسال به چین صادر شده است. این از آن جهت است که چین از قیمت های پایین نفت به عنوان فرصتی برای افزایش حجم ذخایر نفت خود استفاده کرده است. دیگر مشتریان عمده نفت ایران را کشورهای هند، کره جنوبی و ژاپن تشکیل می دهند.

    توماس اودانل، تحلیلگر انرژی در موسسه ویکی استارت گفت: «آنها (ایرانی ها) با افزایش تولید خود سریعتر از حد انتظار، بلندپروازی خود را نشان داده اند. این بدان معناست که آنها با سرعت بیشتری به سطح مورد انتظارشان خواهند رسید.»

    ایران برای دستیابی به تجربه بیشتر و تکنولوژی مورد نیاز خود به منظور احیای میادین نفتی و زیرساخت های سالخورده خود به شرکت های انرژی غربی نیاز دارد.

    برچسب ها