عصر خودرو

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران :

صاحبان سهام باید در مورد واگذاری شرکت توزیع برق اظهارنظر کنند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه از چگونگی واگذاری این شرکت بی‌اطلاع است و توانیر و صبا به عنوان صاحبان سهام باید در این باره اظهارنظر کنند، گفت: ۵۵ درصد شبکه توزیع برق تهران فرسوده و دارای عمر بالای ۲۵ سال است.

صاحبان سهام باید در مورد واگذاری شرکت توزیع برق اظهارنظر کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سیدمحمد هاشمی در پاسخ به این سؤال که شرکت توزیع برق تهران امسال از سوی سازمان خصوصی‌سازی در فهرست شهرک‌های قابل واگذاری قرار گرفته است، آیا این امکان فراهم شده است یا خیر، گفت: بنده از چگونگی واگذاری شرکت‌ توزیع برق بی‌اطلاع هستم و باید توانیر و صبا به عنوان صاحبان سهام این شرکت در این باره اظهارنظر کنند.

    وی با اشاره به اینکه بنده مدیرعامل و خدمتگزار این شرکت هستم و هر زمان که اعلام کنند، از این سمت می‌روم، اظهار داشت: به هر حال ما نیز از این واگذاری‌ها چیزی متوجه نشدیم، چرا که ما صاحب سهام نیستیم.

    هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا بحث بدهی‌های شرکت توزیع برق همچنان به قوت خود باقی است، ادامه داد: از این موارد بنده بی‌اطلاع هستم و در مورد این موضوع از صاحبان سهام اظهارنظر بخواهید.

    سازمان خصوصی‌سازی‌ در دهم خرداد ماه جاری فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سال 95 را منتشر کرد که بر این اساس نام 201 شرکت در این فهرست دیده می شود. در این فهرست شرکت‌های مهمی چون نیروگاه‌ها و شرکت‌های توزیع برق دیده می شود.

    مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران در پاسخ به این سئوال که چند درصد شبکه توزیع برق تهران فرسوده است، گفت: 55 درصد شبکه توزیع برق تهران فرسوده و دارای عمر بالای 25 سال است که نیاز به تأمین مالی 2000میلیارد تومان در طی یک برنامه پنج ساله برای کاهش این فرسودگی جزء دغدغه ها و چالش‌های شرکت توزیع برق است.

    وی با اشاره به نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران از نصب بیش از 55 هزار کنتور هوشمند به منظور نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و رضایت‌مندی مشترکان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:پروژه های ابلاغی در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دو پروژه کاهش تلفات برق و نصب کنتور هوشمند می باشد از این رو  نقش مهم این دو پروژه در جلوگیری از هدررفت برق به عنوان یک اقدام عملی در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است .

    هاشمی تاکید کرد : تلفات شبکه توزیع تهران بزرگ از 9،3 درصد در پایان سال 92 به 7،6 درصد در پایان سال 94  رسیده است که برنامه ریزی برای کاهش این مقدار به میزان 2،6 درصد در پایان سال 95 و 5 درصد در افق چشم انداز 1404 است.

    برچسب ها