عصر خودرو

قیمت نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش ۳.۶ درصدی در جلسه قبلی، امروز با ۳۸ سنت، معادل ۰.۸درصد افزایش به ۴۷ دلار و ۵۷ سنت رسید.

قیمت نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که نگرانی بازارها از خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا موقتا کاهش یافته، قیمت نفت در معاملات اولیه آسیایی امروز برای اولین بار در 7 روز گذشته افزایش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش 3.6 درصدی در جلسه قبلی، امروز با 38 سنت، معادل 0.8 درصد افزایش به 47 دلار و 57 سنت رسید. نفت برنت در مسیر ثبت کاهش بیش از 5.5 درصدی در هفته جاری قرار دارد.

    قیمت نفت خام آمریکا نیز که دیروز 3.8 درصد کاهش یافته بود، امروز با 27 سنت، معادل 0.6 درصد افزایش به 46 دلار و 48 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت از ابتدای این هفته تاکنون بیش از 5 درصد کاهش قیمت داشته است.

    روز پنجشنبه، قتل جو کوکس، یکی از اعضای پارلمان انگلیس که از طرفداران پر سر و صدای ماندن در اتحادیه اروپا بود، کارزارهای تبلیغاتی برای رفراندوم هفته آینده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآورد. این مسئله سبب شد تا پوند انگلیس از پایین ترین رقم 2 ماه گذشته فاصله بگیرد.

    کالاهای مختلف در بازارهای جهانی نیز شاهد رشد قیمت بودند و شاخص های سهام از جمله متوسط شاخص سهام نیکی ژاپن افزایش یافت.

    بن له بران، تحلیلگر بازار نفت گفت: «ما باید خودمان را برای رویارویی با آشفتگی بیشتر در بازار آماده کنیم.»

    «ما اکنون شاهد ترمیم نسبی قیمت ها هستیم. اما تا زمان رفراندوم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در 23 ژوئن، تجار و سرمایه گذاران شاهد بازاری پرتلاطم خواهند بود.»

    برچسب ها